اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هزینه‌کرد 80 درصدی زکات در امور محرومین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: از مجموع زکات جمع‌آوری شده 80 درصد صرف امور نیازمندان شد.

هزینه‌کرد 80 درصدی زکات در امور محرومین

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل کمیته امداد استان زنجان به منظور بهره‌گیری از ظرفیت خیرین طرح‌های مشارکتی متعددی اجرایی می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه مردم استان زنجان مشارکت مطلوبی در طرح‌های اجرایی کمیته امداد دارند، بیان کرد: یکی از این طرح‌ها که درآمد حاصل از آن صرف امور نیازمندان می‌شود، زکات است.

وی با بیان اینکه براساس قانون و اذن حکومتی، کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات تنها نهاد متولی جمع‌آوری زکات است، اضافه کرد: توسعه فرهنگ پرداخت زکات نیازمند عزم و همت همگانی در ترویج و فرهنگ سازی این فریضه الهی است.

صفری با اشاره به اینکه امروز این فریضه دینی یکی از فعالیت‌های مهم کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی است، گفت: سال گذشته بیش از 14 میلیارد تومان زکات توسط کمیته امداد استان زنجان جمع‌آوری شد و طبق برآورد متوجه شدیم که بیش از 94 درصد روستائیان زنجان زکات می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به ساز و کار هزینه‌کرد زکات در استان زنجان افزود: بخشی از این مبالغ برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه و بخشی نیز برای رفع نیازهای مددجویان هزینه می‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 80 درصد زکات جمع‌آوری شده در امور معیشتی، درمانی، تحصیل، ازدواج و مسکن محرومین هزینه شده است.  
صفری با تاکید بر اینکه زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه با نظر مودیان زکات در همان محل هزینه می‌شود، ادامه داد: حدود 20 درصد زکات جمع‌آوری شده از ابتدای امسال تاکنون نیز در امور عام‌المنفعه و  ساخت، مرمت، احداث و تعمیر مساجد، حسینیه‌ها  و خانه عالم هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه به فعالیت کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان اشاره کرد و گفت: سال قبل 2 هزار و 800 فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌ریزی کمیته امداد ایجاد 4 هزار شغل برای جامعه هدف این نهاد است، اضافه کرد: در صورت تأمین اعتبار از سوی بانک‌ها این موضوع محقق خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول