اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جذب ۹۵ درصد اعتبار سفر نخست دولت به سمنان/ کیفیت فدای سرعت اجرای پروژه‌ها نشود

استاندار سمنان با بیان اینکه ۹۵ درصد اعتبارات دور نخست سفر رئیس جمهوری به این استان جذب شد، گفت: نظارت لازم بر اقدامات کیفی پروژه‌ها انجام گیرد و در اجرای پروژه‌ها نباید کیفیت فدای سرعت شود.

جذب ۹۵ درصد اعتبار سفر نخست دولت به سمنان/ کیفیت فدای سرعت اجرای پروژه‌ها نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر ظهر امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با بیان اینکه انسان جزئی از اکوسیستم زیستی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در بخش ضرورت احداث مسیرهای ارتباطی، انسان‌ها و حفظ جان آنها در کنار مسائل زیست‌محیطی باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: ما اگر بتوانیم از ظرفیت یک پروژه استفاده کرده و پروژه‌های دیگری را نیز در قالب آن اضافه کنیم، امری مطلوب است و باعث افزایش ظرفیت اعتباری پروژه خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه راه‌ها، شریان‌های حیاتی اقتصادی استان سمنان هستند که باید به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گیرند، افزود: دو کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب از ظرفیت‌های استان است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

آشناگر با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، پیگیری‌های جدی را برای به سرانجام رساندن این پروژه‌ها در دست اقدام دارند، اضافه کرد: رفع مشکلات موجود در پروژه‌های راه‌سازی استان سمنان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تأکید کرد: همچنان که باید پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه‌ها روند مطلوبی داشته باشد و طبق روال پیش بروند، باید نظارت‌ها بر کیفیت انجام امور نیز همواره در دستور کار باشد.

استاندار سمنان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان که شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار، سرخه، آرادان و مهدی‌شهر و اداره کل راه و شهرسازی شرق استان که شهرستان‌های شاهرود و میامی را زیرپوشش قرار می‌دهند و همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان که مسؤولیت استانی دارد، از ظرفیت بسیار خوب استان هستند.

آشناگر با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم بین این دستگاه‌ها به‌عنوان ظرفیت مطلوب استان باید وجود داشته باشد و همچنین تقویت شود، عنوان کرد: فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت نمایندگان برای جذب اعتبارات ملی به‌صورت ویژه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پیگیری‌ها باعث خواهد شد تا در جذب اعتبارت، تسهیل صورت گیرد، تصریح کرد: نظارت لازم بر اقدامات کیفی پروژه‌ها به‌صورت ویژه انجام گیرد و نباید کیفیت فدای سرعت در اجرای پروژه‌ها شود؛ هرچند که باید این پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی تعیین‌شده اجرا شوند.

استاندار سمنان با بیان اینکه در دور نخست پروژه‌های سفر رئیس جمهوری به این استان بالغ‌بر ۹۵ درصد اعتبارات را در استان جذب کردیم، اظهار کرد: برای دور دوم سفر نیز ۳۱۹ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ‌ شده است که دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا این اعتبارات جذب و عملیات اجرایی پروژه‌ها آغاز شود.

اکثر پروژه‌ها در استان سمنان نیاز به مطالعات اجتماعی و فرهنگی دارد

آشناگر گفت: اکثر پروژه‌ها در استان سمنان نیاز به مطالعات اجتماعی و فرهنگی دارد که باید به این مهم به‌صورت ویژه توجه شود تا معارضات اجتماعی و فرهنگی در این حوزه کاهش یابد.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که بودجه عمومی زیاد نبوده و منابع درآمدی دولت قلیل است و بر اساس این منابع اعتبارات ابلاغ می‌شود و دستگاه‌های اجرایی زمانی که اعتبار ابلاغ شد، باید تمام توان خود را برای جذب آن به کار بگیرند.

استاندار سمنان افزود: سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن به خزانه واریز شده که در اختیار وزیر صمت است که نیاز به مصوبه دارد تا این مسأله رفع شود و حقوق دولتی برای ایجاد زیرساخت‌های معادن به این استان برگردد.

آشناگر بیان کرد: اگر زیرساخت‌های معادن در استان سمنان تأمین شود، معادن به سمت فرآوری شدن حرکت می‌کند و در توسعه اقتصادی استان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: توسعه گلخانه‌ها، اولویت هشتم توسعه در استان سمنان است که باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و در مناطقی که کمبود آب وجود دارد، بهره‌وری باید افزایش یابد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: سال گذشته این استان در جلب رضایتمندی مردم، رتبه برتر را کسب کرد که دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در این مهم دخیل بوده و از برترین‌ها امروز تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول