اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تریبون‌های غیررسمی انتخابات از مصادیق تخلف است

امام‌جمعه آستارا تشکیل جلسات خانگی و برگزاری جشن به‌عناوین‌مختلف توسط نامزدهای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ر ا از مصادیق بارز تخلف در انتخابات دانست.

تریبون‌های غیررسمی انتخابات از مصادیق تخلف است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار کرد: تشکیل جلسات خانگی و برگزاری جشن به‌عناوین‌مختلف توسط نامزدهای یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از مصادیق بارز تخلف در انتخابات است. 

خطیب جمعه آستارا قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون را ازجمله وظایف نمایندگان مجلس دانست و افزود: نامزدهای انتخاباتی در تریبون‌های رسمی و غیررسمی به مردم وعده‌هایی می‌دهند که عموماً تحقق نمی‌یابند و در روز قیامت به خاطر وعده‌های داده‌شده باید پاسخ‌گو باشند. 

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه اروپایی‌ها با مطرح کردن اینستکس آبروی نظام و انقلاب اسلامی را هدف قرار داده‌اند، تصریح کرد: خروج از اینستکس و پایان دادن به مهلت دوماهه اروپایی‌ها به نفع مردم و نظام اسلامی بوده‌، چراکه پایبندی به اینستکس و برجام معاهدات دیگری را در پی دارد. 

وی با اشاره به اینکه آمریکا به‌صراحت خروج خود را از برجام اعلام کرده و اروپایی‌ها نیز در بحث اینستکس با وعده‌های دوماهه در حال وقت‌کشی هستند، افزود: اعتماد به اروپایی‌ها در ماجرای اینستکس به صلاح کشور و نظام نیست و خود مسئولین نیز می‌دانند که برجام و اینستکس هیچ سودی برای کشور ندارد. 

حافظ‌نیا با بیان اینکه در دنیای امروزی نقش حمل‌و‌نقل را نمی‌توان نادیده گرفت، چراکه یکی از حربه‌های دشمن برای پیاده کردن نقشه‌های خود هدف قرار دادن حمل‌ونقل آن کشور است، خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر نیز دشمن در حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری اختلال ایجاد کرد تا به‌نظام و انقلاب اسلامی آسیب وارد کند. 

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه در برخی مواقع یکی از عوامل بروز تصادفات رانندگی و از دست دادن جان مردم نامناسبت بودن جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی است، گفت: مسؤولین نسبت به راه‌های شهرستانی توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه جاده‌های این شهرستان از جاده‌های پرتردد کشور است. 

وی با بیان اینکه وضعیت جسمانی رهبر شیعیان نیجریه با 46 ترکش از سر و بدن خراب است و دولت نیجریه در این خصوص خیلی کوتاهی کرده و با وضعیت موجود ایشان را دوباره به زندان منتقل کرده‌اند، افزود: 15 میلیون نفر در نیجریه به‌واسطه تبلیغات شیخ زکزاکی به مذهب شیعه روی آورده‌اند. 

خطیب جمعه آستارا شیخ زکزاکی را از مریدان واقعی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: شیخ زکزاکی اوایل انقلاب مظهر مبارک حضرت امام خمینی (ره) را درک‌کرده و 6 فرزند خود را در راه تبلیغ مذهب شیعه و اهل‌بیت (ع) قربانی کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بحث بنزین عملیاتی‌شده و مردم وفادار ایران نیز از این موضوع تمکین کرده‌اند، تصریح کرد: مسؤولین دولت در خصوص عملیاتی شدن بحث بنزین به مردم قول داده بودند تا به وضعیت معیشتی رفاهی آن‌ها رسیدگی کنند که امیدواریم وعده‌های مسئولین فراموش نشود. 

حافظ‌نیا خواستار نظارت جدی مسؤولین دولت ازجمله اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف بر کنترل قیمت‌ها شد و گفت: مایحتاج زندگی مردم نباید گران شود، چراکه با گران شدن مایحتاج زندگی مردم قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد. 

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه در آستانه شهادت آیت‌الله مفتح قرار داریم و سالروز شهادت مفتح به‌عنوان وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه شعار نیست و در راستای تبیین گام دوم انقلاب حوزویان و دانشگاهیان باید درصحنه حضورداشته باشند. 

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول