اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

توسعه 2.3 میلیون هکتار سامانه‌های نوین آبیاری در کشور/ بازدهی مصرف آب به 45 درصد رسید

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: سامانه‌های نوین آبیاری از یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار پیش از سال ۹۲ به دو میلیون و ۳۲۱ هزار هکتار رسیده است.

توسعه 2.3 میلیون هکتار سامانه‌های نوین آبیاری در کشور/ بازدهی مصرف آب به 45 درصد رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری در نشست سراسری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با معاونان و مدیران ارشد این وزارت و رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، اظهار داشت: بهره‌وری آب از ۹۲۰ گرم به ۱۴۵۰ گرم تولید محصول به ازای مصرف یک متر مکعب آب افزایش یافته است.

وی گفت: راندمان آبیاری نیز از ۳۹ درصد به ۴۵ درصد رسیده است.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی از یک میلیون و ۳۶۶ هزار هکتار قبل از سال ۹۲ به یک میلیون و ۶۴۱ هزار هکتار افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: سامانه‌های نوین آبیاری از یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار پیش از سال ۹۲ به دو میلیون و ۳۲۱ هزار هکتار رسیده است.

اکبری خاطرنشان کرد: سامانه‌های نوین آبیاری امسال در سطح ۲۰۶ هزار هکتار اجرا شده و یا در حال انجام است.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با تشریح پروژه بزرگ ایجاد شبکه های فرعی آبیاری در غرب و شمال غرب کشور، گفت: این پروژه با پیشرفت ۹۵ درصدی در سطح ۲۰۲ هزار هکتار آماده بهره‌برداری و در انتظار تخصیص آب از سوی وزارت نیرو قرار دارد.

اکبری درباره طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار از دشت‌های خوزستان و ایلام اظهار کرد: فاز اول این طرح در سطح نزدیک به ۳۰۰ هزار هکتار انجام و تحویل بهره‌برداران شده و فاز دوم آن با تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.

وی درباره پروژه آبیاری دشت سیستان گفت: بخش اصلی این پروژه انجام شده و امیدوارم تا بهمن ماه به بهره برداری برسد.

اکبری درباره زهکشی اراضی استان گلستان خاطرنشان کرد: این پروژه ۲۸۰ هزار هکتاری، تاکنون در سطح ۳۴ هزار هکتار انجام شده و در سطح ۵۰ هزار هکتار دیگر نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول