اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

ممنوعیت آبیاری فضای‌سبز با آب‌ شرب/ قطع انشعاب دستگاه‌های متخلف

استاندار بوشهر با بیان اینکه آبیاری فضای سبز با آب شرب ممنوع است، گفت: دستگاه‌های اجرایی که از آب شرب برای ایجاد فضای سبز استفاده می‌کنند، در صورت تکرار، شبکه آب‌رسانی آنها قطع می‌شود.

ممنوعیت آبیاری فضای‌سبز با آب‌ شرب/ قطع انشعاب دستگاه‌های متخلف

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم گراوند امروز در نشست کارگروه سازگار با کم‌آبی استان بوشهر اظهار داشت: استفاده از آب شبکه آب‌رسانی در ایجاد و توسعه فضای سبز شهرداری و ادارات ممنوع است.

استاندار بوشهر خواستار اجرایی شدن مصوبات نشست‌های تخصصی سازگار با کم‌آبی شد و بیان داشت: باید از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای دارای شبکه جمع‌آوری فاضلاب برای تامین آب حوزه‌های صنعت، معدن و توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری استفاده شود.

وی عنوان کرد: اکنون سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم دارای شبکه جمع آوری فاضلاب است که پساب  فاضلاب‌ها در تصفیه‌خانه‌ها از آن استفاده‌ای در تامین آب بخش‌های گوناگون نمی‌شود؛ پساب فاضلاب تصفیه‌خانه بوشهر که وضعیت نازیبا و آلودگی زیست‌محیطی ایجاد کرده باید در راستای توسعه فضای سبز و تامین آب صنایع و معادن از آن استفاده کرد.

گراوند با اعلام اینکه در اجرای طرح‌های سازگار با کم‌آبی از سرمایه‌گذاران حمایت شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، ادارات و مدارس و دیگر محافل عمومی از محصولات و تجهیزات کاهنده مصرف آب استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی در ایجاد فضای سبز از آب شرب استفاده کنند، پس از تذکر در صورت تکرار این موضوع، شرکت آب و فاضلاب موظف به قطع شبکه آب‌رسانی آن‌ها است.

استاندار بوشهر تأکید کرد:  از گونه‌های سازگار با کم‌آبی برای توسعه فضای سبز در شهرها استفاده شود و شهرداری‌ها و دهیاری‌‌ها نباید در ایجاد فضای سبز از شبکه آب‌رسانی استفاده کنند.

وی یادآور شد: استفاده از گونه‌های سازگار با کم‌آبی در توسعه فضای سبز شهرها و روستاها ضروری است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول