اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«سرایا عاشوراء» عراق: آتش زدن مقرهای طرف‌هایی که با داعش جنگیده‌اند، دردناک است

دبیرکل «سرایا عاشوراء» از زیرمجموعه‌های سازمان الحشد الشعبی آتش زدن مقر طرف‌هایی که با داعش مبارزه کرده‌اند در جریان تظاهرات‌های اخیر عراق را دردناک دانست.

«سرایا عاشوراء» عراق:  آتش زدن مقرهای طرف‌هایی که با داعش جنگیده‌اند، دردناک است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاظم الجابری» دبیر کل «سرایا عاشوراء» از گروه‌های زیرمجموعه سازمان «الحشد الشعبی» عراق، آتش زدن برخی مقرها و مراکز مربوط به طرف‌هایی که با داعش جنگیده و استان‌های اشغال شده به دست این گروه تروریستی را آزاد کرده‌اند، دردناک توصیف کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «العهد» اظهار داشت: این دردناک است که مقرهای طرف‌هایی که با تروریسم داعش جنگیده‌اند، به آتش کشیده شدند. نبرد با داعش کاملا عراقی بود و عراق به تنهایی توانست داعش را که اسلام حقیقی را هدف قرار داده بود، شکست دهد.

الجابری افزود: فتوای مبارک [مرجعیت]، پیروزی بر داعش را محقق ساخت و برخی طرف‌ها می‌خواستند، هویت عراق اسلامی را خدشه‌دار کنند اما فتوای مبارک، تمامی راه‌های خرابکارانه را بست. پیروزی بر داهش نیز جایگاه منطقه‌ای عراق را احیاء کرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز برخی به دنبال تخریب نظام حاکم هستند و مطالبه دیگری ندارند گفت که نظام کنونی عراق نظام خوبی است اما نیازمند اصلاح است. جامعه غربی نیز قهرمانی‌ها و فداکاری‌های الحشد الشعبی را نادیده می‌گیرد.

دولت عراق، دهم دسامبر ۲۰۱۷، آزادسازی کلیه اراضی این کشور از دست داعش پس از سه سال نبرد را اعلام کرد و این روز با نام «یوم النصر» (روز پیروزی) در تقویم عراق ثبت و تعطیل رسمی شد.

سازمان «الحشد الشعبی» در سال ۲۰۱۴ در پی حمله داعش به خاک عراق، به فتوای جهاد کفاوی مرجع عالی شیعیان عراق تشکیل شد و در سال ۲۰۱۶ با موافقت پارلمان  تحت فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق قرار گرفت. پس از آزادسازی عراق، حامیان و سازمان‌دهندگان داعش، از آمریکا و برخی کشورهای غربی گرفته تا عربستان و امارات،  حملات رسانه‌ای و تبلیغاتی و سیاسی خود را علیه این سازمان آغاز کردند تا با حذف این نهاد، اهداف خود را در عراق محقق سازند. 

حمله به مقرهای نیروهای مقاومت در عراق در جریان تظاهرات‌های اخیر عراق از طریق برخی عناصر نفوذی و مزدور و آتش زدن آنها نیز در چارچوب همین سیاست ادامه یافته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول