اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارشناس عراقی | هدف آمریکا از تحریم‌ «الحشد»، بازگرداندن داعش به عراق است

کارشناس مسائل امنیتی عراق بر این باور است که آمریکا با تحریم فرماندهان الحشد الشعبی قصد دارد نیروهای این سازمان از مرزهای عراق و سوریه خارج شوند و بدین ترتیب، داعش بتواند به عراق بازگردد.

کارشناس عراقی | هدف آمریکا از تحریم‌ «الحشد»، بازگرداندن داعش به عراق است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عباس العرداوی» کارشناس مسائل امنیتی عراق تحریم‌های اخیر شماری از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» عراق توسط آمریکا را در راستای حمایت واشنگتن از گروه تروریستی داعش عنوان کرد.

العرداوی به پایگاه خبری المعلومه گفت که واشنگتن از طریق اعمال تحریم علیه شماری از فرماندهان الحشد، قصد دارد، گروه‌های وابسته به الحشد را «جنایتکار» جلوه دهد.

وی بر این باور است که آمریکا با این اقدام خود همچنین می‌خواهد دولت عراق را مجبور کند که نیروهای الحشد را از مناطق مرزی عراق و سوریه خارج کند.

این کارشناس عراقی تأکید کرد که چنین تلاش‌هایی از سوی آمریکا برای خارج کردن الحشد از مرزهای عراق و سوریه بدین خاطر است که بتواند عناصر داعش را بار دیگر به عراق بازگرداند.

العرداوی ادامه داد: «آمریکا در حال برنامه‌ریزی است تا از طریق تحریم‌های خبیثانه خود، از بحران سیاسی کشور [عراق] برای مداخله در مسائل سیاسی و امنیتی سوء استفاده کند».

وی در پایان خاطر نشان کرد، شخصیت‌های سیاسی که شامل این تحریم‌ها شدند، نامشان اعلام شد تا آمریکا بتواند به دولت عراق فشار وارد کند و بدین ترتیب بغداد از توافقات اقتصادی و امنیتی با چین منصرف شود.

در همین ارتباط، فراکسیون پارلمان «صادقون» شنبه هفته جاری تحریمهای آمریکا علیه برخی شخصیتهای عراقی از جمله «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق را بی‌ارزش دانست.

صادقون تأکید کرد که هدف از این تحریم‌ها، آسیب رساندن به شخصیت‌های ملی‌گرای عراق است.

درباره حمایت آمریکا از داعش نیز منابع خبری اعلام کردند که نظامیان تروریست آمریکایی ۱۳ آذر ماه جاری بیش از ۶۰۰ زن و کودک عضو خانواده‌های داعش را از اردوگاه «الهول» به عراق انتقال دادند.

 این در حالی است که مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه (نزدیک به معارضان) هم هفتم آذر ماه جاری از آزادسازی حدود ۱۱۰ خانواده داعشی خبر داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول