اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای دو تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در دیواندره

مدیرعامل شرکت آب و فاضلااب استان کردستان گفت: دو تصفیه خانه آب و فاضلاب در شهرستان دیواندره در حال اجرا است.

اجرای دو تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در دیواندره

محمد حسین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تصفیه‌خانه آب شهرستان دیواندره با 400 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست و تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای 75 درصد از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب دیواندره تاکنون 395 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: ظرفیت این تصفیه‌خانه تصفیه 250 لیتر برثانیه آب و فرایند تصفیه فیلتراسیون مستقیم است.

وی خاطرنشان کرد: عملیاتی که در این تصفیه‌خانه انجام می‌شود شامل احداث مخازن 4 هزار مترمکعبی، 13 کیلومتر خطوط انتقال و سه واحد ایستگاه پمپاژ است.

 411 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت تصفیه‌خانه دیواندره

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان اعلام کرد: همچنین هزینه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان دیواندره 411 میلیارد ریال است که تاکنون 111 میلیارد ریال از این مبلغ تامین و هزینه شده است.

محمدی با اشاره به پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دیواندره یادآور شد: این تصفیه‌خانه تاکنون 71 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی طول کل شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال این تصفیه‌خانه را  ۴۲ کیلومتر برشمرد و اضافه کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان دیواندره ظرفیت تصفیه 6 هزار و ۳۴۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز را دارد.

وی بیان کرد: این تصفیه‌خانه۴۲ هزار نفر  را تحت پوشش قرار می‌دهد و فرآیند تصفیه هوادهی گسترده با حذف نیتروژن در این تصفیه‌خانه انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان اضافه کرد: در مجموع پروژه‌های تصفیه‌خانه بخش آب و بخش فاضلاب شهرستان دیواندره با  اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال در حال اجرا است.

6 واحد تصفیه‌خانه فاضلاب در کردستان در مدار بهره‌برداری است

محمدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 6 واحد تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، بانه، قروه و سریش‌آباد در مدار بهره‌برداری هستند، افزود: سه واحد تصفیه خانه فاضلاب نیز در شهرهای دیواندره، کامیاران و دهگلان در دست ساخت و دو تصفیه‌خانه فاضلاب نیز در بیجار و یاسوکند آماده افتتاح است.

وی اعلام کرد: سه واحد تصفیه‌خانه آب در سنندج و سه تصفیه‌خانه آب نیز در شهرهای یاسوکند، سقز و بانه در مدار بهره‌برداری هستند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول