اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نصر اصفهانی: نتایج پژوهش‌های آلودگی هوا اطلاع‌رسانی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از ارائه نتایج اقدامات پژوهش‌های 2 دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان در رابطه با آلودگی هوای اصفهان در آینده نزدیک خبر داد.

نصر اصفهانی: نتایج پژوهش‌های آلودگی هوا اطلاع‌رسانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در صد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: امید دارم امید، سرزندگی و مسؤولیت‌شناسی را سرلوحه فعالیت‌ها، زندگی و مسؤولیت خود قرار دهند، روز دانشجو روزی است که 3 دانشجوی دانشگاه تهران همزمان با سفر ریچاردنیکسون به تهران با دیگر دانشجویان متحد شده و با اعتراض خود آماج گلوله‌های پهلوی قرار گرفته و به شهادت رسیدند و استقلال‌طلبی فرزندان ایران را در تاریخ ثبت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: نقش دانشجویان در تاریخ کشور غیرقابل اغماض است، قبل از انقلاب در سرنگونی حکومت پهلوی، در پیروزی انقلاب و با حضور در 8 سال دفاع مقدس و تحولات اجتماعی مؤثر بودند، امید دارم شاهد حضور پرنشاط دانشجویان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور باشیم.

وی با اشاره به جمله‌ای از شهید بهشتی در رابطه با دانشجو که «دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود»، بیان کرد: نقش دانشجو در این جمله بسیار برجسته، آشکار و برملا می‌شود، درود و سلام بر شهیدان دانشجو می‌فرستیم.

نصراصفهانی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با برخورد با رأفت اسلامی با خانواده‌های جانباختگان حوادث اخیر، مطرح کرد: رفتار معظم له برگرفته از آموزه‌های دینی و نشان‌دهنده جلوه‌های رحمانی دین مبین اسلام است، امید دارم این دستور مورد توجه همه مسؤولان و دست اندرکاران باشد، در این حادثه یا حوادثی که داشتیم بسیاری از خانواده‌ها به صورت ناخواسته آسیب دیده و بعضاً جوانانشان را از دست دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: امید دارم شرایطی برای دلجویی از این خانواده‌ها فراهم شود، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان آمادگی دارند همراه با سایر مسؤولان شهر اصفهان در راستای اقدامی در این زمینه همراهی کنند.

وی با اشاره به درخواست نتایج 2 پژوهشی که قرار بود 2 دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان در رابطه با سیاهه انتشار آلاینده‌های جوی و تعیین سهم منابع مختلف از ذرات معلق در هوا انجام دهند، عنوان کرد: رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با مسؤولان و پژوهشگران مرتبط با این پژوهش‌ها جلسه‌ای داشته و گزارش این اقدامات ارائه شد که در یک برنامه خبر نتایج به اطلاع مردم خواهد رسید که امید داریم پایه فعالیت‌هایی که قرار است در شهر اصفهان در تقابل با آلاینده‌های زیست محیطی انجام دهیم، باشد.

از مترو باید مراقبت شود

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: تا زمانی که سهم هر بخش در رابطه با آلاینده‌های زیست‌محیطی مشخص نشود، مسؤولیت‌ها به عهده گرفته نشده و فرافکنی‌هایی انجام می‌شود، البته با انتشار نتایج این مطالعات بحث آلودگی هوای اصفهان به صورت مشخص‌تر و به وضوح دنبال شده و همه کسانی که در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی نقش دارند موظف می‌شوند به اصلاح مجموعه‌های خودشان بپردازند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بدیهی است بعد از مشخص شدن نتایج، مدیریت شهری هم سهم مشخص و نقش بسزایی در زمینه اتوبوس‌های شهری، تاکسی‌ها و خودروهایی که متعلق به شهرداری اصفهان هستند، دارد؛ باید تلاش کنیم زمینه زیست راحت‌تر را برای شهروندان مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوادث اخیر یکی از مکان‌هایی که آسیب سنگین دید مترو بود، عنوان کرد: همه شاهد بودند این مجموعه با چه تلاشی در اختیار مردم قرار گرفت، یکی از دلایلی که موجب وارد شدن آسیب سنگینی به مترو شد این بود که در مباحث ایمنی و امنیتی ملاحظات لازم را نداشتیم، علاوه بر اینکه نیروهای متولی امنیت باید یک مقدار بیشتر حضور پیدا می‌کردند و مانع از تخریب اموال عمومی می‌شدند، مسؤولان مترو هم باید به این موضوع توجه می‌کردند و پلیس مترو را که جزو قوانین و مقررات است، تعریف می‌کردند.

نصراصفهانی تأکید کرد: باید نسبت به تقویت نیروهای مورد نیاز با درس‌گیری از این حادثه مبادرت کنیم، از شهردار اصفهان می‌خواهیم که همان طور که قانون مشخص کرده در رابطه با پلیس امنیت مترو اقدامات لازم و عاجل را انجام دهد و از این مجموعه بیش از گذشته حفظ و حراست شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان تصریح کرد: مترو در طول روز 100 هزار شهروندان اصفهانی را جا به جا می‌کند و باید امنیت این پتانسیل حمل و نقلی بیش از پیش جدی گرفته شود.

توصیه به حفظ ادبیات فارسی

رضا امینی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این جلسه در نطق میان دستور خود با  تسلیت وفات حضرت معصومه(س) و تبریک 16 آذر روز دانشجو اظهار کرد: 18 آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است، اعضای این شورا درسال 1390 یا 1391 با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند و ایشان در خصوص ورود بی مهابای الفاظ و لغات بیگانه به ادبیات فارسی اعلام نگرانی فرموده وحفظ ادبیات فارسی را وظیفه همگان دانستند، ازهمه همکاران و مدیران و اصحاب رسانه به عنوان امانت‌داران و حافظان منافع مردم و نسل‌های بعدی، دعوت می‌کنم در صیانت از ادبیات فارسی در گفتار و نوشتارها توجه کافی و وافی را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تغییر در مدیریت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، از زحمات 6 ساله علیرضا صلواتی تقدیر کرد و گفت: وی جوانی پاکدست، باانگیزه، مؤدب به آداب اسلامی و اجتماعی، متعامل، خلاق و پرکار بود که اتفاقات کم‌نظیری در طول 6 سال خدمت وی اتفاق افتاد که یکی از دلایل ارتقای نظم در رفت و آمد شهر و توفیقات پلیس راهنمائی و رانندگی در اصفهان بوده است، امانت‌داری و کار با 3 شهردار کلان‌شهر اصفهان نشان از روحیه پرکاری و تعاملات وی در موضوع خدمت به مردم داشت و سپردن این مسؤولیت از جمله مصادیق توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و حضور جوانان پرشور در مدیریت و اعتماد به جوانان بود.

حضور رئیس قوه قضائیه در استان‌ها عامل افزایش سرمایه اجتماعی

وی به سفر هفته گذشته قوه قضائیه به اصفهان اشاره و بیان کرد: این سفر را به فال نیک گرفته و از سعه صدر و ارتباط وی با سطوح مختلف مردم، مسؤولان، خانواده بزرگ ایثارگران، فعالان بخش خصوصی و کارکنان بخش‌های مختلف دستگاه قضا در شهر اصفهان و تعدادی از شهرستان‌ها تقدیر می‌کنیم، قطعاً حضور جدی و پویای رئیس قوه قضائیه در شرایط کنونی باعث افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد بیشتر مردم خواهد بود.

امینی با اشاره به اینکه در یکی دو هفته اخیر دو نعمت سلامتی و امنیت در کشور و شهر اصفهان با تهدید جدی مواجه شد، خاطرنشان کرد: در بخش امنیت شاهد تلاش‌های مذبوحانه دشمنان داخلی و خارجی بودیم که برای ایجاد ناامنی و ورود خسارت به امکانات و منافع مردم از هیچ کوششی دریغ نکردند، خوشبختانه با هوشمندی رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم انقلابی این توطئه بزرگ دشمنان نیز مثل سایر توطئه‌ها خنثی و نقشه‌های شوم آنان نقش برآب شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امید داریم مزدوران و سرسپردگان و عوامل اصلی و جنایاتشان از طریق رسانه ملی به مردم معرفی و به شدت برخورد قضائی شود، د ر مورد فریب‌خوردگان خصوصاً جوانان مغفول که به طور جدی نادم و پشیمان هستند و بعضاً ممکن است سوءسابقه‌ای هم نداشته باشند، با رافت اسلامی رفتار شود.    

اختصاص منابع برای کاهش آلودگی هوا در بودجه

وی با اشاره به اینکه طی یکی دو هفته اخیر شاهد بیشترین میزان آلودگی هوا در سال‌های گذشته در اصفهان و بعضی دیگر از شهرهای کشور بودیم، مطرح کرد: عواقب این وضعیت درطول زمان  خصوصاً در نسل‌های بعدی بسیار خطرناک و جبران‌ناپذیر خواهد بود، تناسب بین موضوع و اقدامات مدیریتی خصوصاً در موارد بحرانی حائز ببیشترین اهمیت است.  

امینی در پایان اذعان کرد: در طرح جامع کاهش آلودگی هوا که در دوره گذشته مدیریت استان و با مشارکت بخش‌های مختلف اجرائی در استان و شهر اصفهان آغاز شد شهرداری هم نقش عمده و مؤثری داشت و موارد آن یکی از مهمترین اقدامات در این حوزه بود، امید دارم با توجه به شرایط بحرانی هوا در روزهای اخیر شاهد توجه ویژه به این امر از سوی برنامه‌ریزان و مدیریت کلان استان باشیم.    

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قرار داشتن در زمان تنظیم بودجه در شهرداری و دولت، تصریح کرد: نیاز است با توجه به وضعیت اسف‌بار آلودگی هوا در اصفهان و برخی شهرهای کشور نگاه برنامه‌ریزان به اختصاص منابع لازم جهت مبارزه با این پدیده شوم زیست محیطی نگاهی ویژه باشد تا در سال‌های آینده شاهد تکرار این روزهای سیاه برای اصفهان نباشیم.

وی در ادامه به بیان بعضی از برنامه‌های اجرائی در رابطه با کاهش آلودگی هوا اشاره و عنوان کرد: تلاش برای دائمی بودن جریان آب در رودخانه زاینده‌رود، تسریع در طرح تسهیم منابع آلاینده در اصفهان برای تناسب برنامه‌ریزی‌ها، مدیریت بهینه هزینه‌ها و پرهیز از هزینه‌های نا بجا و موازی‌کاری، حمایت دولت از قطار شهری اصفهان به استناد قانون جامع حمل و نقل کشور برای توسعه و تسریع در تکمیل خطوط و تقویت ناوگان عمومی حمل و نقل خصوصاً اتوبوسرانی از جمله اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوای اصفهان است.

تشویق مردم به حضور در انتخابات با تأثیرگذاری بیشتر مجلس در امور کشور

فتح‌اله معین رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان نیز به عنوان دومین ناطق میان‌دستور خود عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران تنها نهضتی بود که در قرن بیستم با هدایت رهبر کبیر انقلاب تنها بر قدرت و توان مردم تکیه کرد و به جهت ماندگاری مردم در صحنه انقلاب و اداره کشور، امام (ره) در زمان برگزاری رفراندوم تعیین نظام سیاسی کشور بر ایجاد جمهوری اسلامی تأکید داشته که در واقع نظامی منبعث از رأی مردم است که در قالب احکام مترقی اسلام اداره امور کشور را به انجام برساند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در فرمایشات خود مجلس را که با رأی مردم شکل می‌گیرد، در رأس امور و عصاره فضائل ملت دانسته و عدول از مصوبات قانونی آن را غیر شرعی می‌دانستند.

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی کشور که دشمنان زیادی کمر به نابودی جمهوری اسلامی بسته‌اند، تشکیل مجلس با مشارکت اکثریت قاطع واجدان شرایط شرکت در انتخابات می‌تواند پاسخی بر همه اقدامات معاندان علیه جمهوری اسلامی باشد، اما حضور حداکثری مردم در انتخابات مستلزم رعایت مقدماتی است که ایجاد و برقراری آن از اهم وظایف برگزارکنندگان انتخابات از جمله مجریان، ناظران و مسؤولان کشور است.

معین در ادامه تصریح کرد: تلاش برای تأثیرگذاری بیشتر مجلس در اداره امور کشور می‌تواند موجب تشویق بیشتر مردم برای حضور در صحنه انتخابات شود، محدود کردن اختیارات مجلس و بی‌اعتبار کردن مصوبات آن و پاسخگو نبودن بسیاری نهادها به نمایندگان مردم قطعاً موجب بی اعتمادی مردم و کاهش مشارکت آنها خواهد بود.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با تأکید بر اینکه اجرای بدون عیب و نقص انتخابات با رعایت بی‌طرفی و عدالت همه جانبه از شروط اساسی و بدون جایگزین ایجاد مجلس مردمی و در شأن جمهوری اسلامی ایران است، ابراز کرد: در این جهت به جای اصرار بر اختلافات در تعیین هیأت‌های اجرایی باید بر انجام تعامل و هماهنگی تأکید کرد.

انتهای پیام/63088/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول