اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۸۰۰ هزار نفر از هنرمندان قالیباف تا آخر سال بیمه می‌شوند

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: ۸۰۰ هزار نفر از هنرمندان قالیباف در سطح کشور، تا پایان سال بیمه می‌شوند.

۸۰۰ هزار نفر از هنرمندان قالیباف تا آخر سال بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرشته دستپاک ظهر امروز در اولین همایش فرش دستباف استان مرکزی اظهار کرد: فرش پس از نفت دومین کالایی بود که ترامپ آن را تحریم کرد که در تلاش هستیم شکایتی از آمریکا به دلیل تحریم فرش ایران تنظیم و ارائه دهیم.

 وی با اشاره به فعالیت 2 میلیون نفر در صنعت فرش، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۸۰۰ هزار نفر از هنرمندان قالیباف در سطح کشور تا پایان سال بیمه می‌شوند.

 رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: بیش از ۸۰ درصد فعالیت در عرصه تولید فرش توسط زنان صورت می‌گیرد که این امر یکی از دلایل پابرجایی فرش است.

دستپاک ادامه داد: ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده فرش دنیا است و در تمام جهان ایران و ایرانی را با فرش می‌شناسند.

به گفته وی قدیمی ترین فرش جهان که در کوه‌های مغولستان پیدا شده، یک فرش ایرانی مربوط به عصر هخامنشی است.

رونق فرش مستلزم برخورداری از نگاه تخصصی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: رونق فرش مستلزم برخورداری از نگاه تخصصی به واقعیت‌های بازار بین المللی و لحاظ کردن سلایق بازار هدف فرش است.

علیرضا ایزدی ظهر امروز در نخستین همایش فرش دستبافت استان مرکزی اظهار کرد: رونق فرش مستلزم برخورداری از نگاه تخصصی به واقعیت‌های بازار بین المللی و لحاظ کردن سلایق بازار هدف فرش است، چرا که فرش صرفا یک دستیافته ساده نیست و آینه تمام نمای انسانیت و متشکل از تار و پود زیبا است.

وی بیان کرد: فرش‌های دستباف استان همانند ساروق تنها یک دستبافته ساده نیست بلکه آینه تمام نمایی از هویت ایران زمین است، فرش از جایگاه قابل احترام به وسعت تمام تاریخ ایران زمین برخوردار است که به فراموشی سپرده شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: صدای بافتن فرش برای انسان حکم صدای لالایی مادرانی به وسعت تاریخ سه هزار ساله ایران دارد.

 ایزدی بیان کرد: بزرگان و اساتید حوزه فرش دستباف همانند عیسی خان بهادری با طراحی فرش ایرانی بر مبنای اسلیمی طرح هایی را زنده کردند و ماندگاری آن را به ارمغان آورند.

 وی گفت: هنرمندان و فعالین حوزه فرش دستباف استان بهترین تحفه هنری انسانی ایران زمین را به ارمغان آوردند و بخشی از هویت سرزمین اراک محسوب می شوند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: تدبیر و امید بخشی اصلی ترین عنصری است که می تواند در این بزنگاه جنگ تلخ سیاسی اجتماعی کشور در حوزه فرش به کار آید چرا که با امید آفرینی و با برخورداری از نگاه تخصصی به واقعیت های بازار بین المللی فرش و لحاظ کردن سلایق بازار هدف فرش می توان به رونق آن کمک کرد.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با طرح این سوال که به چه دلیل کشورهایی مثل ویتنام در زمینه فرش به دست آوردهای امروز رسیدند، گفت: این موضوع به دلیل عدم نگاه منطقی به سلایق روز است در غیر این صورت فرش ایران زمین هنوز بی بدیل است و یک دلیل هم حضور فعالین این هنرصنعت در همایش امروز است.

انتهای پیام/ ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول