اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انجام ۱۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای قالیبافی استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در ۶ ماه ابتدایی امسال، افزون بر یک‌هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای قالیبافی و حرفه‌های مرتبط بیمه‌شده این استان صورت گرفته است.

انجام ۱۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای قالیبافی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بهروز اسودی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات حوزه فرش استان سمنان اظهار کرد: به‌منظور اطمینان از استمرار اشتغال قالیبافان و همچنین به جهت جلوگیری از تضییع حقوق مشمولان واقعی بیمه قالیبافی و معافیت حق بیمه سهم کارفرما در نیمه نخست امسال، یک‌هزار و ۲۲۴ مورد بازرسی از واحدهای قالیبافی انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در این مدت تعداد ۳۲ مورد اخطار برای مشمولان غیرفعال و نیمه‌فعال متقاضی برای اخذ بیمه قالیبافان صادر شده و همچنین با توجه به بازرسی‌های به عمل آمده، تعداد ۱۸ مشمول نیز به دلیل محرز شدن مستمر نبودن فعالیت در امر قالیبافی و یا انجام نشدن مراحل قانونی، لغو قرارداد شده و بیمه آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی ملغی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۰ بافنده فعال و تعداد هشت مجتمع قالیبافی در این استان وجود دارد و این تعداد بافنده در ۱۰۰ کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز زیرنظر شرکت تعاونی‌های شهری و روستایی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۴۰۰ نفر در ۶ ماه سال جاری شناسایی و مجوز قالیبافی صادر شده است.

اسودی تعداد شرکت‌های تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف را حدود ۲۶ شرکت عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۲۰ شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و ۶ تعاونی فرش دستباف روستایی است که زیرنظر دو اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع‌دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول