اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مسجد و مدرسه باید برای اصلاح جامعه فعال شوند

استاندار قزوین گفت: مسجد و مدرسه را باید در کنار هم برای اصلاح جامعه فعال کنیم و تلاش کنیم تا مساجد کانون تغییرات و تحولات فرهنگی باشد.

مسجد و مدرسه باید برای اصلاح جامعه فعال شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور در پنجمین اجلاس استانی نماز با محوریت"نماز و مدرسه" که صبح امروز در سالن سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عبادت خدا با به جا آوردن نماز محقق شده و نماز منتج به اصلاح جامعه می‌شود زیرا هر اندازه نماز در یک جامعه ترویج یابد به همان اندازه آفات از آن جامعه حذف می‌شود.

وی افزود: نمازخواندن با عمل به آن فرق دارد کسی که نماز می‌خواند ولی به آن عمل نمی‌کند هم به دین آسیب می‌زند و هم جایگاه نماز را هم در جامعه دچار مشکل می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: اگر نمازخوان شدیم و غیبت کردیم و تهمت زدیم قطع به یقین نماز ما فقط نماز خوانده شده و بدون عمل کردن است لذا کسی که نماز می‌خواند باید اخلاق دین در زندگی او جاری باشد.

جمالی‌پور ادامه داد: خیلی از ما نماز می‌خوانیم اما کاری انجام می‌دهیم که برای جامعه آسیب تولید می‌کند بنابراین اگر در جامعه ما نماز جاری است، اخلاق نبوی و علوی هم که نتیجه عمل به نماز است باید در جامعه ترویج یابد.

وی عنوان کرد: نمازی را باید بخوانیم که در آن حکم دین جاری باشد و جامعه را اصلاح کند و برای اینکه بتوانیم چنین نمازی را در جامعه گسترش دهیم به مدارس باید توجه کنیم زیرا مدرسه می‌تواند دانش‌آموزان را علوی تربیت کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: در بستر اولیه که مدرسه است باید ورود کنیم زیرا امروز در تمام دنیا برای دست‌یابی به اهداف مدنظر روی آموزش‌وپرورش تمرکز می‌کنیم.

جمالی‌پور گفت: اگر بخواهیم آموزش‌وپرورش به جایگاه واقعی خود برسد باید الزامات آن را فراهم کنیم تا بتوانیم در آینده یک جامعه ایده‌آل را رقم بزنیم.

وی بیان کرد: مساجد کانون‌های تربیتی است و قبل از انقلاب اگر در مدرسه آموزش‌های دینی ارائه نمی‌شد در مساجد این مسایل را آموزش می‌دیدیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: لذا مسجد و مدرسه را باید در کنار هم برای اصلاح جامعه فعال کنیم و تلاش کنیم تا مساجد کانون تغییرات و تحولات فرهنگی باشد.

جمالی‌پور با انتقاد از اینکه امروزه کانون‌های فرهنگی کارکردهای خود را ندارد، اظهار کرد: مردم زمانی با ما همراه می‌شوند که صداقت را در گفتار و رفتار ما مشاهده کنند بنابراین مکلف هستیم در گفتار، رفتار و عمل خود به مردم امیدبخشی کنیم.

وی یادآور شد: وقتی دغدغه عالی‌ترین مقام کشور ما یعنی رهبر معظم انقلاب مسایل اجتماعی است باید تلاش کنیم بستر مسجد و مدرسه را برای رفع مشکلات اجتماعی جامعه بکار بگیریم.

انتهای پیام/۷۷۰۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول