اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

عبادت موجب آرامش و آبادانی جامعه می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: عبادت و بندگی موجب آرامش خانواده و آبادانی جامعه می‌شود و با اقامه نماز عدالت و وحدت در جامعه سروسامان می‌یابد.

عبادت موجب آرامش و آبادانی جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در پنجمین اجلاس استانی نماز با محوریت"نماز و مدرسه" که صبح امروز در سالن سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نماز برای همه مسایل دینی ستون است و اگر نماز اقامه شد همه چیز دین اعم از عدالت و وحدت سروسامان می‌یابد.

وی افزود: اگر نماز را از دین برداریم، دین فرو می‌ریزد و در روایات داریم که اگر نماز لایق نگاه خدا باشد خدا به آن نماز نگاه می‌کند و اگر آن را پسندید به بقیه کارها هم نگاه می‌کند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: ولایت نیز حج، روزه، نماز، عبادت و بندگی را در جامعه رواج داده و از نظر محتوایی تعمیق می‌بخشد.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: نماز انسان را نیرومند می‌کند زیرا تمام گرفتاری‌های ما از ضعف عقلانی و ارادی است وقوت عقل به دانایی معنوی بوده و عقل ما نیازمند دانایی و اراده ما نیازمند توانایی است.

وی عنوان کرد: خداوند عبادت به ویژه نماز را برای کسب تقوا قرار داده و تقوا همانی است که عقل را دانا و اراده را توانا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: نماز عمران و آبادانی را رقم می‌زند بنابراین اگر بخواهیم صنعت پویا، آموزش‌وپرورش فعال و مردمی مبتکر و خلاق داشته باشیم قطع به یقین با نماز محقق می‌شود.

آیت‌الله عابدینی گفت: هرجا نماز را جدی دیدیم همه چیز جدی می‌شود و هرگاه نماز را نادیده بگیریم همه چیز ضایع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مساجد محله را باید آباد کنیم زیرا هر هفته اینها باهم جمع شده و نمازجمعه را تشکیل می‌دهند و در روایات داریم وقتی شهر و کشور خود را آباد کردی برای آبادانی جهان بشتاب و آن مراسم حج است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: وقتی دل انسان با ذکر آباد شد به آرامش و امید می‌رسد زیرا خداوند فرمود از هیچ دشمنی نهراسید که این جمله به انسان و جامعه آرامش می‌رسد و وقتی انسان به آرامش رسید مرگ هم برای او آسان می‌شود و ترسی از آن ندارد.

آیت‌الله عابدینی گفت: عبادت و بندگی موجب آرامش خانواده می‌شود و در ماه رمضان می‌بینیم که با افزایش ذکر در زندگی‌ها شاهد آرامش بیشتری در جامعه هستیم.

وی یادآور شد: آیت‌الله باریک‌بین و آیت‌الله شالی عمری برای اقامه نماز در جامعه زحمت کشیدند و ما می‌توانیم طوری زندگی کنیم که در طول حیات خود اقامه‌کننده نماز در جامعه باشیم.

در این مراسم از فعالان و یاوران نماز در مساجد، مدارس و ادارات کل استان تقدیر شد.

انتهای پیام/۷۷۰۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول