اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

پنج بیمار مبتلا به ایدز در ایلام شناسایی شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از شناسایی ۵ بیمار مبتلا به ایدز در ایلام از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: این افراد تحت درمان قرار دارند و خدمات درمانی آنها کاملا رایگان است.

پنج بیمار مبتلا به ایدز در ایلام شناسایی شدند

راضی ناصری‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵ بیمار مبتلا به ایدز در ایلام  شناسایی و تحت درمان قرار دارند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۴۲ بیمار با مراجعه به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرکزی استان تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و خدمات درمانی به این افراد کاملا رایگان انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: سال گذشته ۱۲ هزار ۳۲۷ تست و در سال‌جاری تاکنون ۸ هزار تست HIV جهت تشخیص ویروس اچ.آی.وی انجام شده که می‌توانند میزان پادتن، پادگن یا آر ان ای شناسایی شود.

وی ادامه داد: در کل کشور نیز ۷۰ درصد آمار مبتلایان به ایدز را مردان و ۳۰ درصد نیز مربوط به بانوان است.

ناصری‌فر تاکید کرد: مردم استان می‌توانند جهت آموزش یا دریافت خدمات در خصوص بیماری HIV به سیستم بهداشتی مراجعه کرده و یا با حضور در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرکزی استان ایلام واقع در میدان فاتحان میمک از وضعیت جسمانی خود با انجام آزمایشات مطلع شوند.

وی اضافه کرد: ایدز نوعی بیماری است که از سوی ویروس نقص ایمنی(HIV) و بیشتر با روابط جنسی محافظت نشده، انتقال خون، استفاده از سرسوزن آلوده و همچنین از مادر به فرزند در دوران بارداری، زایمان یا شیردهی امکان انتقال دارد.

انتهای پیام/970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول