اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کاهش انتقال بیماری ایدز از طریق اعتیاد

مدیرگروه پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز از کاهش انتقال بیماری ایدز به روش سرنگ های آلوده و از راه اعتیاد خبر داد.

کاهش انتقال بیماری ایدز از طریق اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، دکتر حجت الله براتی ضمن اعلام این خبر افزود: مهم‌ترین هدف ما در راستای آگاهی بخشی به مردم می باشد و هرچه بیشتر آموزش دهیم در راه رسیدن به اهدافمان در پیشگیری از بیماری ها نزدیکتر و موفق تر هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در کل جهان مجموعه ای وجود دارد که به صورت ویژه به موضوع ایدز می پردازد و آماری در سطح جهانی اعلام می کند و طبق آخرین آماری که در سال 2018 ارائه شده 1.7میلیون نفر موارد جدید به این بیمایر اضافه شدند و براساس نتایجی که در پایان سال به دست آمده تعداد 37.9مییون نفر با این بیماری زندگی می کنند و تاکنون تعداد 770 هزار نفر براثر ابتلا به این بیمایر جان باختند.

همچنین وی با اشاره به اجرای استراتژی90-90-90 اذعان داشت: دو الی سه سالی است که با توجه به سیاست هایی که وزارت بهداشت و درمان در پی گرفته استراتژی 90-90-90 در سال 2013 به تصویب رسید.

ترابی در خصوص نحوه اجرای این استراتژی گفت: براساس استراتژی 90-90-90 ما 90درصد افرادی که مبتلا هستند را شناسایی می کنیم، 90درصد را تحت پوشش خدمات درمانی قرار می دهیم و برای90درصد سوم سعی می‌کنیم سطح ویروسی خون را به حد غیر قابل اندازه برسانیم و این سیاستی برای پیشگیری کردن و به حداقل رساندن افراد مبتلا به این بیماری و رساندن طول عمر ایشان به یک حد نرمال است.

این مسؤول در خصوص تهیه داروی بیمارا مبتلا به ایدز تصریح کرد: با توجه به سیاست هایی که نظام جمهوری اسلامی ایران دارد داروهایی که ضد این ویروس هستند را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می دهد و تاکنون کمبودی برای تهیه دارو در البرز نداشته ایم.

مدیر بیماری های غیر واگیر و واگیر دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: هم اکنون به مدت دو الی سه سا است که برای تایید بیماری ایدز آزمایش نهایی را وزارت بهداشت انجام می دهد و اما به صورت دوره ای با ورود به کمپ های ترک اعتیاد، ایستگاه های موجود در سطح شهر و ورود به زندان ها افراد مبتلا را شناسایی می کنیم.

وی در ادامه اذعان داشت: برای مرحله دوم استراتژی راه های بسیاری پیش رو داریم و یکی از نقاط قوت کار این است که بیمارانی که به تازگی شناسایی می شوند علاوه بر کنار آمدن با بیماری شان به راحتی و سادگی مراحل درمان را می گذرانند و در این زمینه از حد نرمال کشوری پایین تر هستیم.

وی از خدمات کلینیک پزشکی گفت: با وجود پزشکان خیر و معتمد و راه اندازی مراکز مجهز به وسایل به روز بیماران مبتلا به ایدز دیگر نگران درمان های دندانپزشکی نیستند و امیدواریم به زودی مرکز دوم خدمات دهی هم راه اندازی شود.

ترابی در خصوص روش های کاهش انتقال بیماری خاطر نشان کرد: با اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث کاهش آسیب در بیماران معتاد انتقال از طریق اعتیاد تزریقی هر ساله کاهش یافته و این در حالی است که انتقال بیماری ایدز از راه جنسی بین مردم بیشترین راه انتقال را دارد و همچنان رو به افزایش است .

این مسؤول از انتقال بیماری در بین مادران باردار گفت و افزود: در جهت کاهش آسیب هم برای مادر در زمان بارداری و برای جنین هم در حین زایمان و بعد از به دنیا آمدن کودک مراکزی راه اندازی شده که با ارائه مشاوره خدمات دهی می کنند و مادران باردار در این دو مرکز ساماندهی می شوند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول