اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۲۰۰مدرسه فاقد نمازخانه در استان قزوین داریم

رئیس ستاداقامه نماز استان قزوین گفت:در استان بیش از ۲۰۰مدرسه فاقد نمازخانه داریم که ۱۰مورد از آن نیاز مبرم به احداث نمازخانه دارد و برای این امر پیشنهاد می‌کنیم از خیرین مدرسه‌ساز استفاده شود.

۲۰۰مدرسه فاقد نمازخانه در استان قزوین داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید قریش موسوی در پنجمین اجلاس استانی نماز با محوریت"نماز و مدرسه" که صبح امروز در سالن سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در تمام شهرستان‌های استان قزوین اجلاس نماز برگزار می‌شود و منحصر به این جلسه نیست.

وی افزود: از تمام ادارات کل درخواست کردیم یک نشست نماز داشته باشند و در سطح مدارس استان نیز این نشست برگزار می‌شود.

رئیس ستاداقامه نماز استان قزوین با اشاره به برگزاری۲۰۰نشست نمازی با دانش‌آموزان و ۱۰۰نشست با والدین آنان عنوان کرد: کلاس آموزشی برای تبادل تجربیات با اعضای انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استان با حضور اساتیدی از قم برگزار کردیم.

موسوی تصریح کرد: رهبری تأکید کردند مدارس را به نمازخوانی نوجوانان و جوانان مزین کنید بنابراین برای تحقق این مهم در گام نخست باید کمبود نمازخانه در مدارس را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در استان بیش از ۲۰۰مدرسه فاقد نمازخانه داریم که ۱۰مورد از آن نیاز مبرم به احداث نمازخانه دارد و برای این امر پیشنهاد می‌کنیم از خیرین مدرسه‌ساز استفاده شود.

رئیس ستاداقامه نماز استان قزوین با تأکید بر اینکه در گزینش معلمان باید دقت شده و افراد معتقد و علاقمند جذب آموزش و پرورش شوند، گفت: الان حدود۲هزار دانشجوی تربیت معلم در استان داریم که در دوره دانشجویانی باید به خوبی آموزش ببینند تا وقتی جذب آموزش و پرورش شدند، دغدغه اقامه نماز در مدارس را نداشته باشیم.

موسوی با تأکید بر جدی گرفتن زنگ نماز در مدارس بیان کرد: روحانیون و وعاظ والدین را تشویق کنند تا فرزندان خود را به مسجد بیاورند و مدیران و معلمان با حضور در مساجد و تشویق دانش‌آموزان به مسجدرفتن پیوند مسجد و مدرسه را برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که مدعی هستیم انقلاب ما زمینه ظهور امام زمان(عج) است، در کنار آبادانی شهرها باید دل‌ها را نیز آباد کنیم و انتظار داریم مدیران کل در صف نماز قرار گیرند تا مشوقی برای حضور کارکنان در نمازهای جماعت باشند.

رئیس ستاداقامه نماز استان قزوین اظهار کرد: مدیران کل عضو افتخاری هیئت امنای یکی از مساجد شوند و یاور نماز شوند زیرا نماز ستون دین است.

وی یادآور شد: ۷۰دستگاه اجرایی در بحث اقامه نماز ارزیابی شدند که از این بین۲۴دستگاه شایسته تقدیر ویژه، ۲۸ دستگاه شایسته تقدیر، پنج دستگاه قابل قبول و بقیه قابل تذکر بودند.

انتهای پیام/۷۷۰۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول