اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کانون‌های مساجد نقش فرهنگی مساجد را پررنگ‌تر کرده‌اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه کانون‌های مساجد نقش فرهنگی مساجد را پررنگ‌تر کرده‌اند، گفت: مساجد در تشکیل و پیشرفت انقلاب اسلامی نقش اساسی را داشته‌اند که در مشهد مسجد کرامت نقش هویتی شهر است.

کانون‌های مساجد نقش فرهنگی مساجد را پررنگ‌تر کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان رضوی که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه ایده‌های کانون‌های مساجد یک بخش عمده در توسعه فرهنگی شهر هستند و تأثیرات بین المللی دارند، گفت: مساجد در تاریخ تمدن اسلامی در کنار بازار و مدرسه سه ضلعی را تشکیل می‌داند که سیاست‌های فرهنگی را ریل‌گذاری می‌کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مساجد در تشکیل و پیشرفت انقلاب اسلامی نقش اساسی را داشته‌اند که در مشهد مسجد کرامت نقش هویتی شهر است، اظهار کرد: در تحولات فضایی دفاع مقدس هم مساجد به‌عنوان پایگاهی برای اعزام نیروها بود.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد نقش فرهنگی مساجد را پررنگ‌تر کرده‌اند، افزود: مساجد به‌عنوان نهاد مردمی در توسعه اقتصادی هم نقش دارند و در دوران مقاومت چه در داخل و چه در فضای بین‌الملل تفکر مقاومت که چکیده میراث فرهنگی و معنوی است را اشاعه می‌داد.

مروارید عنوان کرد: مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب جوانان مسجدی هستند که مسجد را محور محله خود نمی‌دانند و با تجمیع سلایق مختلف در مسجد و زیر چتر امت واحده اسلامی فعالیت می‌کنند، در مشهد با وجود حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر نقش کانون‌های مساجد در فضای شهر متفاوت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه کانون‌های مساجد می‌توانند در بحران‌های اجتماعی که گریبان‌گیر شهرها است، موفق عمل کنند، گفت: موقعیت مهمی که مساجد دارند و ارتباطی که با بطن جامعه برقرار می‌کنند، می‌توانند فرهنگ تکریم زائر را در شهر نهادینه کنند، همچنین توجه به دغدغه‌های جوانان اسلام، دانش‌افزایی و شناخت کشورهای اسلامی می‌تواند از برنامه‌های مساجد باشد.

وی افزود: خراسان رضوی استان ویژه‌ای است که باید هم از جهت سیاستگذاری‌ها و هم از جهت امکانات به‌طور مخصوص مورد توجه قرار بگیرد، چرا که مشهد منبع معنویت برای ایران و جهان اسلام است که نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

گفتنی است؛ در شورای معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از زحمات محمدحسین عبداللهی دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی تقدیر و محمد ابدالی تکلو به‌عنوان مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی منصوب شد.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول