اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اقتصاد هنر می‌تواند مولد خلاقیت فرهنگی باشد/ «گلستان» گذر فرهنگ و هنر بعدی مشهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فرهنگ و هنر در مشهد به حضور اصحاب فرهنگ و هنر، رقابت فرهنگی و خلاقیت فرهنگی زنده است و اقتصاد هنر می‌تواند مولد این خلاقیت و این پالایش فرهنگی باشد.

اقتصاد هنر می‌تواند مولد خلاقیت فرهنگی باشد/ «گلستان» گذر فرهنگ و هنر بعدی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر مروارید امشب در مراسم افتتاحیه گذر فرهنگ و هنر که در مجتمع آسمان2 مشهد برگزار شد، اظهار کرد: گذر فرهنگ و هنر که جزو سیاست‌های کلان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تا کنون در شهرهای مختلفی افتتاح شده، مجموعه‌ای از کسب‌وکارهای فرهنگی را گردهم می‌آورد تا در کنار خلاقیت فرهنگی و رویدادهای فرهنگی که بستری برای توسعه گفت‌وگو و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی گذشته برای نسل حاضر باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تحقق بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری که تأکید آن بر جوانان به‌عنوان قدرت نرم و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی است، در همین گذرهای فرهنگ و هنر رقم می‌خورد.

وی با اشاره به مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استاندار اظهار کرد: برش فرهنگی این مثلث خود را در اقتصاد هنر، اقتصاد فرهنگ و بازارهای فرهنگی آشکار می‌سازد.

مروارید در خصوص ایده ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: ایده این گذر، این بوده که شهروندان مشهدی، مجاوران و زائران این فرصت را پیدا کنند تا در کنار خرید کالاهای تجاری، خرید کالاهای فرهنگی را نیز در سبد سفر خود قرار دهند تا همان‌طور که از فضاهای شهری بهره‌مند می‌شوند، فرهنگ و هنر را تافته جدا بافته نبینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید براینکه ما گذر فرهنگ و هنر را جدا از زیست شهری و بازار در نظر نگرفتیم، متذکر شد: ما بر این نکته تأکید داشتیم که بازار از نیازهای مادی شهروند آغاز می‌شود و به نیازهای معنوی آن توسعه پیدا می‌کند و یک کل توسعه یافته و یکپارچه است.

وی با بیان اینکه ایجاد گذرها با نگاهی خیر و براساس منویات رهبری در خصوص رونق تولید است، نسبت به نهادینه شدن ایجاد و توسعه گذرهای فرهنگ و هنر «گلستان» و «دانشگاه» مشهد اظهار امیدواری کرد.

مروارید اظهار کرد: فرهنگ و هنر در مشهد به حضور اصحاب فرهنگ و هنر، رقابت فرهنگی و خلاقیت فرهنگی زنده است و اقتصاد هنر می‌تواند مولد این خلاقیت و این پالایش فرهنگی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیدوارم با کمک شهردار مشهد، افتتاح گذر فرهنگ و هنر بعدی مشهد، در فضای گذر گلستان شکل بگیرد.

نظام بهره‌برداری گذر فرهنگ و هنر؛ دغدغه شهردار مشهد

در ادامه این مراسم شهردار مشهد با بیان اینکه در زندگی روزمره به‌شدت نیازمند لطافت هنری در هستیم، گفت: هنر نشان داده که با ذوق و مهربانی که در نهادش وجود دارد، می‌تواند در زندگی به ما کمک کند و این گذر به ما نشان می‌دهد که در زندگی می‌توانیم بهره‌ای از ذوق و مهربانی و زیبایی هنر داشته باشیم. 

محمدرضا کلائی یادآور شد: امیدوارم نظام بهره‌برداری این مجموعه هم نظام درخوری باشد، همه ما وظیفه داریم به گذر جان بدهیم تا توفیق آن سبب گسترش گذرهای بیشتری در مشهد شود، چرا که این تجربه حساس است و امیدوارم همه با هم این تجربه را با موفقیت سپری کنیم.

وی تاکید کرد: انتخاب مکان برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر بسیار مهم است، چنانچه نظام بهره برداری این گذر  درست تعریف شده باشد می تواند به پر رونق ترین گذر کشور تبدیل شود.

شهردار مشهد افزود: امیدوارم ما هم با کمک به پر رونق کردن این مجموعه دین خود را به مشهد انجام دهیم.

گذر فرهنگ و هنر مشهد می‌تواند پررونق‌ترین مرکز تولید باشد

مدیر مجتمع آسمان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: سبب افتخار مجتمع آسمان است که در جمع فرهیختگان و هنرمندان باشد، 400 هزار متر زیربنا، چهار هتل و بزرگترین پارکینگ طبقاتی را بدون هیچ وامی احداث کردیم، اما گاهی مورد کم لطفی مسؤولان قرار می‌گیریم.

رحیمیان گفت: این گذر فرهنگ و هنر تنها مختص مشهدی‌ها نیست، بلکه مورد استفاده زائران نیز است و مرکزی برای فرهنگ و هنر، رشد خارق‌العاده جوانان و ایده‌های نو آن‌هاست که با تمام توان قدم در این راه گذاشتیم.

وی افزود: این بازار در سال جاری می‌تواند یکی از موفق‌ترین مراکز تولیدی در زمینه رونق تولید باشد.

گفتنی است؛ در بخشی از این مراسم گروه بیدل(فرزند استاد پورعطایی) به اجرای زنده دو قطعه «نوایی نوایی» و «رضا جان» که از قطعات اجرا شده توسط پورعطایی بود، پرداختند. 

همچنین با حضور وزیر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد، شهردار مشهد، براتی معاون استاندار، از 5 جزء قرآن کتابت شده روی چرم رونمایی شد.

این قرآن بزرگترین قرآن جهان روی چرم و در ابعاد 170 در 110 است، 5 تن وزن دارد و اثر فاخری است که در مشهد به اتمام می‌رسد و رونمایی می‌شود.

در پایان این مراسم ضمن افتتاحیه گذر فرهنگ و هنر مشهد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی از این گذر بازدید کرد.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول