اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ساخت خانه تئاتر شهر قزوین 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ساخت خانه تئاتر شهر قزوین 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون برای تجهیز آن نیاز به 8 میلیارد تومان اعتبار است.

ساخت خانه تئاتر شهر قزوین 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدیه سادات قافله‌باشی امشب در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: خانه تئاتر شهر قزوین 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون برای تجهیز آن نیاز به 8 میلیارد تومان اعتبار است.

وی بیان کرد: مسؤولان مجموعه مدیریت شهری باید در تامین این اعتبار، اقدامات لازم را در بودجه سال 99 شهرداری قزوین انجام دهند تا بزودی خانه تئاتر شهر افتتاح شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین به تملک خانه منصوب به عارف اشاره کرد و گفت: این خانه ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به موزه است تا از آن، علاقمندان استفاده فرهنگی کنند.

قافله‌باشی با بیان اینکه قزوین صاحب مکتب تعزیه است، ابراز کرد: باید اقدامات لازم در جانمایی و طراحی تکه دایمی تعزیه صورت گیرد تا جایگاه این شهر در مکتب فوق نشان داده شود.

این عضو شورا اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری در خانه هنرمندان به دنبال تصدی‌گری و دخالت در امور هنرمندان نیست بلکه حامی آنها در توانمندسازی این خانه است.

وی بیان کرد: باید چهره‌های ماندگار شهر قزوین با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی معرفی شوند در این راستا می‌توان پلاک ماندگار بر سر درب خانه آنها به منظور تکریم نصب کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین به اعزام هنرمندان قزوینی به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: این هنرمندان می‌توانند به عنوان سفیر اسلام و فرهنگ قزوین، فرهنگ شهر قزوین را در کشورهای دیگر به مردم معرفی کنند.

در ادامه این جلسه محسن حق‌شناس گفت: باید کمیته‌هایی در شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود تا این فرهنگ در سطح جامعه ترویج یابد.

وی ابراز کرد: فرهنگ عمومی موضوعی است که ریشه در دین دارد وگرنه اجتماعی می‌شود به همین دلیل باید مسؤولان فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع توجه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: مسؤولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ عمومی تلاش کنند ولی در حوزه اسلامی بودن آن ضعیف هستند که رفع آن باید در دستور کار آنها باشد.

انتهای پیام/77009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول