اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بیانیه گام دوم نقشه راه انقلاب است/ لزوم تعریف زیرساخت‌های حقوقی برای همه حوزه‌ها

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه برای انقلاب در سایر حوزه‌ها نیازمند ایجاد زیرساخت حقوقی هستیم، گفت: نیازمند انقلاب در تمامی حوزه‌ها هستیم و یکی از این انقلاب‌ها باید انقلاب حقوقی باشد.

بیانیه گام دوم نقشه راه انقلاب است/ لزوم تعریف زیرساخت‌های حقوقی برای همه حوزه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی بهادری‌جهرمی پیش از ظهر امروز در همایش ملی نقش حقوق‌دانان در حفظ حقوق عامه در گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بیانیه گام دوم، نقشه راه انقلاب اسلامی است نه گام دوم جمهوری اسلامی و منظور آن حاکمیت جمهوری اسلامی نیست، بلکه هدف آن مردم عادی است و حرکت انقلابی که از مردم برمی‌خیزد را مدنظر قرار دارد و حاکمیت در کنار مردم قرار دارد.

وی، گام دوم انقلاب را سخت‌تر ارزیابی کرد و گفت: در حوزه‌های متعددی نیازمند تحول و انقلاب هستیم؛ یعنی حرکت اصلاحی تدریجی کفایت نمی‌کند و هر چند حرکت ما در حوزه‌های مختلف همچون حوزه اقتصاد، سیاست و...خوب بوده ولی کافی نیست و نیازمند انقلاب در تمامی حوزه‌ها هستیم و یکی از این انقلاب‌ها باید انقلاب حقوقی باشد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ادامه داد: ما در گام اول انقلاب نتوانسته‌ایم در بسیاری از زیرساخت‌ها و مفاهیم اولیه به جمع‌بندی نهایی برسیم؛ مثلاً در مفاهیمی چون آزادی، استقلال و...‌تفاهم‌نظر نداریم.

وی با بیان اینکه برای انقلاب در سایر حوزه‌ها نیازمند ایجاد زیرساخت حقوقی هستیم، اضافه کرد: در تمامی جنبه‌های تحولی ناگزیریم زیرساخت‌های حقوقی و فنی آن موضوع را طراحی کنیم.

وی ادامه داد: در گام دوم بعد از اینکه نقش خود را شناختیم باید وارد مرحله اقدام شویم.

بهادری‌جهرمی حقوق عامه را یکی از تأکیدات رهبر انقلاب و رئیس قوه قضائیه اعلام کرد و از لزوم‌ نقش وکلا در دفاع از حقوق عامه سخن گفت و افزود: مردم دنبال یک مرجع امیدند و چشم امید مردم باید به جامعه وکالت و کارشناسان باشد.

این عضو هیأت اندیشه‌ورز سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور، گفت: ما باید کارشناسی کنیم و مشکلات را بیابیم و راهکار ارائه دهیم.

وی در پایان از حقوق‌دانان خواست اهداف بزرگ داشته باشند، چرا که اهداف بزرگ اهداف کوچک‌تر و حقوق جزئی‌تر را نیز در بر می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه نیز در ادامه این همایش با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی، اظهار داشت: جامعه حقوق‌دانان انقلابی باید در این زمینه نقش‌آفرینی بکنند.

رسول بهرامی‌پور یکی از مبانی مهم هر جامعه اصل عتماد عمومی مردم خواند و اعلام کرد: هرکس بخواهد این اصل را خدشه‌دار بکند حقوق‌دانان وظیفه دارند ورود کنند.

وی با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی حقوق‌دانان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، تصریح کرد: یکی از نهادهایی که باید در مبارزه با فساد فعالیت کند سازمان بسیج حقوق‌دانان است.

بهرامی‌پور در پایان با بیان اینکه رئیس جدید دادگستری استان کرمانشاه بحث عدالت‌گستری و مبارزه با فساد را به جدیت دنبال می‌کند، تأکید کرد: بسیج حقوق‌دانان حامی دستگاه قضایی در این راه‌ خواهد بود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول