اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سلامت اداری را باید مدیران ایجاد کنند

رئیس دیوان عالی کشور گفت: سلامت اداری را باید مدیران ایجاد کنند که با کار مخلصانه شدنی است و نباید برای ما تفاوت داشته باشد که این فرد آشنا است یا نه، آنچه وظیفه ما است شرعا و قانونا انجام بدهیم و در صورتی که این امر محقق شود، سلامت اداری را ایجاد و مردم را امیدوار می‌کند.

سلامت اداری را باید مدیران ایجاد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سیداحمد مرتضوی‌مقدم امشب در جمع نمازگزاران مسجد امام حسین (ع) شهر کرمان در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان اظهار داشت: برای اجرای عدالت و عمل به وظایف خودمان به دو امر مهم امنیت و سلامت تشکیلات اداری نیاز داریم.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه امنیت کشور به آسانی به دست نیامده است، افزود: نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی متولی امنیت هستند و انصافا نیروهای مسلح اعم از سپاه، ناجا، ارتش و وزارت اطلاعات به نحو احسن به وظیفه خود عمل کرده‌اند.

مرتضوی‌مقدم ادامه داد: امنیت کشور دو نوع درونی و برونی است، حضور مردم نقش اساسی در وجود امنیت دارد و اگر مردم نباشند، امنیت ایجاد نمی‌شود، امنیت برونی نیز ناشی از قدرت امروز نیروهای مسلح است که توانسته‌اند با ایجاد رعب و ترس در دشمن، جلوی تجاوزات دنیای استکبار را بگیرند.

وی ایجاد سلامت اداری را به عهده دست اندرکاران نظام، مسوولان و مدیران دانست که باید فضای سالم ایجاد کنند و ادامه داد: چنانچه فضای اداری سالم نباشد، هرکس زور و پول دارد، کار خود را پیش می‌برد که این خلاف مصالح نظام است، لذا جمهوری اسلامی آمده تا این موارد را حذف کند.

وی تصریح کرد: البته افراد خوب و مخلصی در قسمت‌های مختلف بدنه نظام وجود دارند، اما متاسفانه عادت کرده‌ایم برای انجام کاری به دنبال آشنای اداری بگردیم و این مسله زیبنده نظام جمهوری اسلامی و انقلاب نیست.

مرتضوی‌مقدم بیان داشت: سلامت اداری را باید مدیران ایجاد کنند که با کار مخلصانه شدنی است و نباید برای ما تفاوت داشته باشد که این فرد آشنا است یا نه، آنچه وظیفه ما است شرعا و قانونا انجام بدهیم و در صورتی که این امر محقق شود، سلامت اداری را ایجاد و مردم را امیدوار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سیستم اداری نیروهای بسیجی، مخلص و کاری داریم که اگر نبودند، خیلی از کارها صورت نمی‌گرفت، افزود: امروز دستگاه قضائی در زیرمجموعه خود جلودار این کار شده و سعی می‌کند به آنچه که مدنظر نظام است، برسد.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: بعضی افراد وقتی حکمی علیه آنها صادر می‌شود، می‌گویند پارتی بازی شده در حالی که اینطور نیست که هر وقت حکمی علیه کسی صادر شد، پارتی بازی شده باشد.

وی ادامه داد: این حرف‌ها به این دلیل است که برخی اطلاعات حقوقی ندارند و ناشیانه یک دعوا را مطرح می‌کنند، در صورتی که باید اطلاعات حقوقیمان را بالا برده و بدانیم کی، کجا و چگونه شکایت خود را مطرح کنیم و از مسیر قانونی وارد شویم.

مرتضوی‌مقدم اظهار داشت: یکی از راهکارهایی که به مردم اطلاع رسانی می کند، طرح "هر مسجد یک حقوقدان" است و نباید از اطلاع رسانی حقوقی به مردم مضایقه کرد.

وی گفت: بلای دیگری که دامنگیر استان کرمان نیز هست، مواد مخدر است که چهره این استان را از دور بد جلوه می‌دهد اما داخل استان اینگونه نیست و مردم کرمان نجیب هستند.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: تردد قاچاقچیان مواد از مسیر کرمان، چهره این استان را خراب کرده و عده‌ای نیز از برخی خانواده‌ها در حمل و فروش مواد استفاده می‌کنند و تعداد زیادی از پرونده‌های دستگاه قضائی استان کرمان مربوط به این افراد است که اگر این قضیه نبود، کرمان نمونه بود.

فعال شدن همه ظرفیت‌های قوه قضائیه برای خدمت به مردم است

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: این طرح از سال 94 با همکاری بسیج حقوقدانان و معاونت فرهنگی دادگستری استان کرمان به اجرا گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: تعریف آیت‌الله رئیسی برای قوه قضائیه در طراز جمهوری اسلامی سه ویژگیِ مردمی، انقلابی و ضدفساد است و تاکید دارند بدون مشارکت مردم، مدیریت تحولی در قوه قضائیه امکانپذیر نیست.

موحد افزود: تاکید ریاست قوه قضائیه بر این است که ظرفیت عظیم مردمی و نخبگان جامعه می‌توانند این قوه را در راستای تحول و مبارزه با فساد کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، بهترین پایگاه ارتباط‌گیری با مردم را مسجد دانست و ادامه داد: مسجد خاستگاه پیروزی انقلاب بوده و می‌تواند برای برقراری ارتباط بین مسوولان و مردم محوریت داشته باشد.

موحد بیان داشت: فعال شدن همه ظرفیت‌های قوه قضائیه برای خدمت به مردم است و با اجرای طرح "هر مسجد یک حقوقدان" توانسته‌ایم بخشی از مسائل و مشکلات مردم را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول