اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| پرداخت کارانه‌های معوق رزیدنت‌ها به محض دریافت سند

مدیر مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از رزیدنت‌هایی که سند تنظیم نکرده‌اند، تقاضا می‌کنیم که در اسرع وقت اقدام کنند و سند کارانه و معوقات خود را به ما تحویل دهند تا پرداخت شود، از طرح‌هایی برای افزایش 10 درصدی حقوق، بیمه مسئولیت و بازنشستگی رزیدنت‌ها خبر داد.

فارس من| پرداخت کارانه‌های معوق رزیدنت‌ها به محض دریافت سند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یکی از سوژه‌های مردمی ثبت شده در سامانه «فارس من»، «پرداختی‌های معوقه رزیدنت‌های بیمارستان امام رضا(ع) مشهد» است که مورد پیگیری قرار گرفت.

«معوقات دستیاران و رزیدنت‌های بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اصلاح می‌شود» عنوان گفت‌وگوی منتشر شده خبرنگار فارس با مدیر سابق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که در آن، قول مساعدت داده شده بود.

پس از گذشت ۶ ماه، خبرنگار فارس این بار به سراغ مدیر مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفت تا این مطالبه مردمی را مجدد پیگیری کند.

محمدرضا وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  گفت: کارانه معوق رزیدنت‌ها 2 درصد است و اکنون رزیدنت‌های آموزشی بیشتر واحدهایی که کارانه‌هایشان را به حوزه مدیریت مالی ارجاع داده‌اند، پرداخت شده یا در حال پرداخت است.

مدیر مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از آن دسته از رزیدنت‌هایی که سند تنظیم نکرده‌اند، تقاضا می‌کنیم که در اسرع وقت اقدام کنند و سند کارانه و معوقات خود را به ما تحویل دهند تا پرداخت شود.

وی با بیان اینکه خود را ملزم می‌دانیم همان‌طور که تا مرداد ۹۶، تمام کارانه پزشکان پرداخت شده، برای رزیدنت‌ها نیز تسویه شود، خاطرنشان کرد: این موضوع منوط بر تحویل اسناد مثبت کارانه‌ها به واحد امور مالی دانشگاه است.

وزیری پرداخت کارانه‌ها را از تاریخ مرداد 97 به بعد، منوط به پرداخت هزینه توسط سازمان‌های بیمه‌گر دانست و گفت: به محضی که منابع مالی ما از طرف این سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود، موظف به پرداخت بقیه کارانه پزشکان و رزیدنت‌ها و پرسنل دانشگاه هستیم.

مدیر مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مطالبات ما از سازمان‌های بیمه‌گر به‌ویژه بیمه سلامت و تأمین اجتماعی از سال 95 و 96 هنوز تسویه نشده است، عنوان کرد: مبلغ این مطالبات حدود 600 تا 650 میلیارد تومان است که 43 میلیارد از این مبلغ مربوط به بیمه سلامت است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور، هزینه‌های دانشگاه علوم پزشکی افزایش 40 تا 70 درصدی داشته در حالی که درآمدهای ما تغییری نداشته و همین موضوع دست دانشگاه را برای پرداختی‌ها تا حدودی بسته است، در عین حال پرداخت کارانه رزیدنت‌ها جزو اولویت‌های ماست و به محض وصول اسناد، اقدام می‌شود.

وزیری در ادامه چند خبر خوش نیز به رزیدنت‌ها داد و اظهار کرد: در تاریخ 28 آبان ماه سال جاری، طی جلسه‌ای که با رئیس و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی داشتیم مقرر شد رزیدنت‌هایی که در حوزه دانشگاه هستند را تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار دهیم که البته این امر منوط به موافقت هیأت امنا و دستگاه‌های نظارتی است.

مدیر مالی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به افزایش 10 درصدی حقوق و کمک هزینه رزیدنت‌ها نیز اشاره کرد و قول داد به محض اینکه دستورالعملش ابلاغ شود، این افزایش حقوق برای رزیدنت‌ها اعمال شود.

وی ادامه داد: یکی‌دیگر از مسائل رفاهی که برای رزیدنت‌ها در حال پیگیری است، بیمه بازنشستگی و درمان آن‌هاست که در صورت موافقت و صدور مجوز از طرف سازمان تامین اجتماعی و دفتر حقوقی دانشگاه علوم پزشکی، دوره خدمت رزیدنتی جزو سوابق بیمه‌ای و بازنشستگی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول