اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| معوقات دستیاران و رزیدنت‌های بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اصلاح می‌شود

مسؤول روابط عمومی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: معوقات دستیاران و رزیدنت‌های این بیمارستان، در نخستین پرداختی که داشته باشیم، اصلاح و پرداخت می‌شود.

فارس من| معوقات دستیاران و رزیدنت‌های بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سوژه مردمی«پرداختی‌های معوقه رزیدنت‌های بیمارستان امام رضا(ع) مشهد» ثبت‌شده در سامانه «فارس من» است که مورد پیگیری قرار گرفت.

جواد باغستانی مسؤول روابط عمومی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص پرداخت نکردن معوقات برخی از دستیاران و رزیدنت‌های بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، گفت: پرداخت کارانه در دست بیمارستان‌ها نیست، بلکه در دست دانشگاه علوم پزشکی است.

وی ادامه داد: بر اساس لیستی که واحدها متناسب با کارکردشان به دانشگاه ارسال می‌کنند، دانشگاه اعتبارات را برابر لیست از وزارت بهداشت دریافت و حقوق و کارانه را پرداخت می‌کند.

مسؤول روابط عمومی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد با تأکید بر اینکه امکان ندارد این اعتبارات در جای دیگری مصرف شود، تصریح کرد: این‌گونه نیست که امروز ردیف کارانه، حقوق و یا دستمزد بیاید و در جای دیگری مصرف شود.

باغستانی ادامه داد: تأخیر در پرداخت‌ها وجود دارد، البته نه 30 ماه، بلکه حدود 15ماه؛ البته بحث نسخ بیمه از کارانه جداست. در نسخ بیمه، بیمه‌ها باید مطالبات بیمارستان‌ها را پرداخت کنند تا بیمارستان بتواند، حق برگه‌های بیمه کارکنان را بپردازد.

مسؤول روابط عمومی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد خاطرنشان کرد: چنانچه این افراد، مستنداتی در اختیار دارند که بیمارستان حق بیمه این افراد را دریافت کرده و به آنان نپرداخته است، این موضوع یک تخلف محرز قانونی است؛ مستندات خود را ارائه کنند تا بپردازیم.

وی ادامه داد: در غیر اینصورت، بیمه‌ها باید مطالبات را بپردازند تا بیمارستان بتواند حق برگه‌ها را به دستیاران و رزیدنت‌ها پرداخت کند، البته بیمارستان از بیمه‌ها مطالباتی دارد که هنوز پرداخت‌نشده و همین پرداخت نشدن، بیمارستان را دچار مشکلات متعدد کرده است.

باغستانی بیان کرد: پس از اجرای طرح تحول سلامت 90 درصد هزینه‌های بیمار بستری از بیمه‌ها دریافت می‌شود که این میزان قبلاً 70 درصد بود، این 90 درصد بار سنگینی را برای ما ایجاد کرده در صورتی‌که از بیمه‌ها نگرفته باشیم.

مسؤول روابط عمومی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در ادامه عنوان کرد: در هر لیستِ صورت مالی که پرداخت می‌شود خصوصاً با تأخیر این‌گونه ممکن است چند جابجایی داشته باشیم، به ‌این معنی که نیروهای ما به‌صورت گردشگری کار می‌کنند 6 ماه در بیمارستان امام رضا (ع) و ممکن است 6 ماه در بیمارستان قائم (عج) باشند که طبیعتاً معوقات بیمارستان قائم (عج) باید توسط این بیمارستان پرداخت شود و نه ما.

وی افزود: تا پایان سال 96 تقریباً مطالبات پرداخت‌شده‌اند و ممکن است چند نفر ازقلم‌افتاده باشند که به آن چند نفر هم پرداخت می‌شود.

باغستانی ضمن بیان اینکه ممکن است از کل مجموعه برای حدود سه تا چهار درصد این اتفاق رخ‌داده باشد، اظهار کرد: بنابراین این موضوع عمومیت ندارد.

مسؤول روابط عمومی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد تأکید کرد: تا جایی که امکان دارد، بیمارستان نمی‌خواهد که معوقات داشته باشد  و تمام تلاش سیستم این است که معوقات پرداخت شود.

وی اضافه کرد: چنانچه از قلم‌افتادگی داشته باشیم و تأخیری رخ‌داده باشد، مورد به مورد مراجعه کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

باغستانی با اشاره به اینکه مواردی که این‌گونه خطای سیستم باشد، رسیدگی می‌شود، خبر داد: در نخستین پرداختی که داشته باشیم اصلاحات صورت می‌گیرد و معوقات را پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول