اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دریافتی ایتام زنجانی دو برابر میانگین کشور است

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: با مشارکت مطلوب خیران و حامیان زنجانی میانگین سرانه ماهیانه ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان، تا پایان آبان ماه به 526 هزار تومان و سرانه محسنین به 227 هزار تومان رسیده که این رقم دو برابر میانگین کشوری است.

دریافتی ایتام زنجانی دو برابر میانگین کشور است

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به دو مولفه مهم کمیته امداد یعنی توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات و پایدار اظهار کرد: هم‌افزایی مسؤولان و مشارکت‌های مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد نقش بالایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از انباشت فقر در جامعه به ویژه جامعه هدف امداد دارد. 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه مردم استان زنجان همکاری خوبی در کارهای خیرخواهانه دارند، تصریح کرد: در همین راستا استان زنجان جزو استان‌های برتر در حوزه مشارکت‌های مردمی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش کمیته امداد افزایش کمی و کیفی فعالیت مراکز نیکوکاری در استان زنجان، ایجاد بسترهای لازم برای اجتماع محور کردن فرآیند فقرزدایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه کارهای خیرخواهانه به نفع جامعه هدف است، گفت: برخلاف چالش‌های اقتصادی، مردم نیکوکار استان با درک صحیح از شرایط موجود مشارکت مناسبی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد داشته‌اند.

صفری از همکاری بیش از 14 هزار حامی با کمیته امداد استان زنجان خبر داد و گفت: با مشارکت مطلوب خیران و حامیان زنجانی میانگین سرانه ماهیانه ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان تا پایان آبان ماه به 526 هزار تومان و سرانه محسنین به 227 هزار تومان رسیده است که این رقم دو برابر میانگین کشوری است. 

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان همچنین به فراهم شدن زمینه واریز مستقیم کمک‌های نقدی به حساب ایتام اشاره کرد و افزود: برای بیش از 90 درصد حامیان طرح اکرام شماره کارت 16 رقمی برای واریز کمک‌های نقدی حامیان از طریق پیامک ارسال شده و تا پایان آذر ماه برای همه حامیان این امکان فراهم می‌شود.

وی گفت: در این روش حامیان نیکوکار می‌توانند از طریق همه درگاه‌های پرداخت عضو شتاب کمک‌های نقدی خود را به صورت کارت به کارت و یا از طریق عضویت در سایت http/ekram.emdad.ir پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به توسعه مشارکت‌های مردمی به‌ عنوان یکی دیگر از راهبردهای مهم این نهاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: شبکه‌سازی در بخش‌های مختلف کاری و چابک سازی فعالیت‌ها از طریق واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری این نهاد به مراکز نیکوکاری از برنامه‌های مهم این نهاد در این بخش است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول