اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

یک منبع لیبی: حفتر و آمریکا درباره تشکیل کمیته هماهنگی توافق کردند

یک مسئول عالی‌رتبه نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر از توافق این نیروها با آمریکا درباره تشکیل کمیته هماهنگی بین دو طرف خبر داد.

یک منبع لیبی: حفتر و آمریکا درباره تشکیل کمیته هماهنگی توافق کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مسئول عالی‌رتبه «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» گفت که فرماندهی کل این ارتش با وزارت خارجه آمریکا درباره تشکیل کمیته هماهنگی و ارتباط بین فرماندهی ارتش و نیروهای آمریکایی توافق کردند.

این مسئول لیبیایی هدف از تشکیل این کمیته را «مبارزه با گروه‌های تروریستی در طرابلس و غرب لیبی» توصیف کرد.

طبق گزارش وبگاه «بوابة إفریقیا»، این مسئول لیبی همچنین گفت که دیدار هیأت آمریکایی با مسئولان «ارتش ملی لیبی» پس از آن صورت گرفت که پدافند این ارتش پنج‌شنبه گذشته یک پهپاد آمریکایی وابسته به نیروهای افریکام (نیروهای آمریکایی در آفریقا) را بر فراز طرابلس پایتخت لیبی سرنگون کرد.

این مسئول لیبیایی که به نام او اشاره‌ای نشده است، افزود که «ارتش ملی لیبی» با مسئولان آمریکایی درباره هماهنگی در خصوص عملیات‌های این نیروها در طرابلس و مناطق اطراف آن، توافق کردند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از دیدار و رایزنی نمایندگان ارشد این کشور با ژنرال حفتر در روز دوشنبه(دیروز) خبر داد.

در این بیانیه آمده است که هیأت عالی‌رتبه آمریکایی با حضور معاون مشاور امنیت ملی در امور «خاورمیانه و شمال آفریقا» روز گذشته ضمن دیدار با ژنرال حفتر در لیبی درباره تحولات این کشور و علیه اقدامات روسیه در لیبی رایزنی کرده است.(جزئیات بیشتر)

۱۰ روز پیش نیز وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از آغاز به کار «گفت‌و‌گوی امنیتی ایالات متحده و لیبی» در واشنگتن و درخواست این وزارتخانه از ژنرال حفتر برای مقابله با «سوءاستفاده روسیه» در لیبی خبر داده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول