اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه بحرین: موضع ما در خصوص لیبی تغییر نکرده است

وزیر خارجه بحرین در واکنش به سفر رئیس دولت وفاق ملی لیبی به منامه، تأکید کرد که موضع بحرین درباره لیبی تغییر نکرده است.

وزیر خارجه بحرین: موضع ما در خصوص لیبی تغییر نکرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین امروز دوشنبه در واکنش به سفر «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی به منامه گفت که سفر وی در راستای هیچ گونه برنامه سیاسی نبوده است.

خالد بن احمد در صفحه توئیتر خود نوشت:«فائز السراج در سفری خاص در بحرین بسر می‌برد و هیچ گونه دستور کاری برای هیچ برنامه سیاسی در کار نبوده است.»

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، وزیر خارجه بحرین همچنین تأکید کرد که «بحرین به موضع ثابت خود مبنی بر عدم دخالت در امور کشورهای دوست و برادر، پایبند است.»

پانزدهمین اجلاس سالانه گفت‌وگوی منامه از روز جمعه تا یکشنبه برگزار شد و وزراء و مسئولان دولتی از حدود سی و پنج کشور از خاورمیانه، آفریقا، آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی به این اجلاس دعوت شده بودند.

خبرگزاری بحرین(بنا) روز یکشنبه(دیروز) در خبری از دیدار شاه این کشور با السراج خبر داد اما بلافاصله خبر را از خروجی خود حذف کرد.

دولت وفاق ملی لیبی نیز این خبر را در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد و نوشت: «شاه بحرین ضمن قدردانی از السراج بر حمایت کشورش از تلاش‌های السراج برای تحقق امنیت و ثبات در لیبی تأکید کرد.»

وبگاه «مرآة البحرین» نیز گزارش کرد که پس از انتشار خبر دیدار السراج با شاه بحرین، خبرهایی درباره نارضایتی امارات و ریاض از این دیدار منتشر شد .(جزئیات بیشتر)

از زمان مداخله نظامیان سعودی و امارات برای سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین در سال ۲۰۱۱ و نیز اعطای کمک‌های مالی این کشورها به بحرین، بخش بزرگی از مردم این کشور درباره استقلال سران آن در تصمیم‌گیری‌های خود شک و تردید دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول