اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

گردش هزاران ابرزمین به دور سیاه چاله ها

تا به حال تصور می شد سیاره ها تنها به دور ستاره ها می گردند، اما به نظر می رسد این یک قاعده جهانی نباشد و برخی سیاره ها به دور سیاه چاله ها هم می چرخند.

گردش هزاران ابرزمین به دور سیاه چاله ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، محاسبات گروهی از پژوهشگران ژاپنی نشان می دهد سیاره ها از نظر فنی می توانند به دور سیاه چاله ها که انرژی زیادی را در خود جای داده اند نیز بچرخند و نباید لزوما تنها به دور ستاره ها گردش کنند.

گردش سیاره ها به دور سیاه چاله های عظیم موجب شکل گیری نظام های جدیدی در دنیای خلقت شده که البته اطلاعات بشر در مورد آنها بسیار محدود است.

 

سیاه چاله ها از چگالی بسیار زیادی برخوردارند که در مورد برخی از آنها این چگالی صدهزار برابر بیشتر از امثال خورشیدهای عادی است که منظومه شمسی را شکل داده اند. لذا آنها هم می توانند مانند ستاره ها محور شکل گیری منظومه های شمسی با حضور دهها سیاره و اقمار آنها باشند.

ستاره شناسان ژاپنی قصد دارند با جمع آوری اطلاعات بیشتر در این زمینه الگوی شکل گیری این منظومه های تازه را درک  و سیاه چاله هایی را که محور حرکت سیاره هایی به دور خود هستند را شناسایی کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول