اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خسارت سنگین آشوبگران به اموال عمومی/ اصفهان، شب آرامی را سپری کرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در آشوب‌های چند روز اخیر اموال عمومی و سازه‌های شهری خسارت دید، اما با تلاش بخش‌های مختلف فضایی که از اعتراض به اغتشاش تبدیل شده بود، مدیریت و شب گذشته آرام سپری شد.

خسارت سنگین آشوبگران به اموال عمومی/ اصفهان، شب آرامی را سپری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی صبح امروز در صد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در آشوب‌های چند روز اخیر اموال عمومی و سازه‌های شهری خسارت دید، اما با تلاش بخش‌های مختلف فضایی که از اعتراض به اغتشاش تبدیل شده بود مدیریت و شب گذشته آرام سپری شد.

وی ادامه داد: از شهردار اصفهان و معاونان وی که برای حفظ اموال تلاش می‌کردند و از کارگران گمنامی که شب‌ها در فضایی ناامن به پاک‌سازی شهر پرداختند، تشکر می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت بنزین، استقبال مردم از وسایل حمل و نقل افزایش پیدا خواهد کرد و انتظار می‌رود تا مدیریت شهری برنامه جدی برای استفاده از ظرفیت مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تدارک ببیند.

نصر با اشاره به برنامه‌های «روز اصفهان» گفت: برای این روز 140 برنامه را در نظر داشتیم که بیشتر آن‌ها به دلیل شرایط ایجاد شده، لغو شد که از عوامل این برنامه‌ها عذرخواهی می‌کنم، این برنامه‌ها می‌توانست شهر را بهتر معرفی کند و پس از ماه‌های محرم و صفر فضایی بانشاط در شهر رقم بزند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ورود رضا امینی به شورا گفت: تجربه وی در مدیریت شهری و سابقه چهار سال حضور در دوره چهارم شورای اسلامی برای مدیریت شهری کارآمد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر این فرآیند طولانی شد به دلیل حفظ شأن شورا با طی مسیر قانونی بود و امروز این کار با ارسال نامه فرماندار اصفهان انجام می‌شود، از فرماندار اصفهان برای طی مسیر قانونی تشکر می‌کنم.

نصر بیان کرد: در دو سالی که مقدری در شورا حضور داشت نهایت تلاش خودش را برای وفای به عهدی که با مردم بسته بود انجام داد و او را فردی متدین، مبتکر و وقت‌گذار می‌دانم که برای انجام مسؤولیت کم‌کاری نکرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: مردم اعتراضاتی نسبت به سکوت شورا در شش ماهه گذاشته پیرامون موضوع پرونده مهدی مقدری داشتند اما همه اعضای برای پیگیری پرونده از مسیر قانون از هیجان و هیاهو دوری کردند و رئیس کل دادگستری نیز در مصاحبه خود به تمکین مقدری به حکم دادگاه تأکید کرد.

وی ضمن اشاره به حکم دادگاه یادآور شد: مهدی مقدری سلب عضویت نشده اما با توجه به رأی دادگاه دو سال از حضور در جلسات شورا منع شده است.

خسارت 3 هزار میلیارد ریالی اشرار به اصفهان

در جریان بررسی لایحه پرداخت یکصد میلیارد ریال به شرکت آب منطقه استان اصفهان در قبال دریافت آب و پساب، مهدی مزروعی عضو شورا بیان کرد: در طول اغتشاشات روزهای گذشته شهر اصفهان 3 هزار میلیارد ریال خسارت دیده که شهرداری اصفهان را از یک شهرداری ثروتمند به فقیر تبدیل کرده است.

امیراحمد زندآور دیگر عضو شورا گفت: در طرح هدفمندی قرار بود بودجه‌ای برای حمل و نقل شهرداری اختصاص داده شود، اما تاکنون هیچ کمکی از سوی دولت در این زمینه به شهرداری‌ها انجام نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که عمده بار حمل و نقل عمومی بر عهده شهرداری‌هاست، افزود: انتظار می‌رود دولت با پرداخت سهم شهرداری‌ها از محل درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین نسبت به گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کند تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

انتهای پیام/63113/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول