اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان پس از برف/از تعطیلی مدارس تا بازگشایی جاده‌ها

بارش شدید برف روز و شب گذشته در استان زنجان مشکلاتی را در رفت و آمد شهروندان موجب شده است، هر چند متولیان امر در راهداری، شهرداری و نیروی انتظامی همه تلاش خود را برای بازگشایی محورها و مسیرها انجام می‌دهند.

زنجان پس از برف/از تعطیلی مدارس تا بازگشایی جاده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در روزهای پایانی آبان‌ماه مردم استان زنجان شاهد یک روز برفی بودند موضوعی که موجب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان شده است. 

با کاهش دمای هوا در نقاط مختلف استان زنجان، اغلب نقاط به ویژه ارتفاعات استان سفیدپوش شده و جلوه زیبایی را به شهر داده است، به نحوی که از داخل شهر نیز ارتفاعات پوشیده از برف و قله‌های سفید قابل مشاهده است. 

بارش برف همچنین موجب ایجاد مشکلات تردد در برخی از محورهای اصلی و فرعی شده است و آنطور که مسؤولان می‌گویند، راهداران در حال بازگشایی این مسیرها هستند. 

در داخل شهر نیز این بارش‌ها موجب سفیدپوش شدن خیابان‌ها شده و مجموعه شهری و پاکبان‌ها و کارگران شهرداری در حال بازگشایی معابر برای سهولت در تردد مردم هستند. 

پلیس راه استان در اطلاعیه‌های متعدد از شهروندان زنجانی خواسته است یا از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند و یا برای ایمنی بیشتر زنجیرچرخ به همراه داشته باشند. 

همراه داشتن غذای کافی برای مسیر سفر، اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه، استفاده از تجهیزات زمستانی، لباس گرم و برف پاک‌کن نیز از دیگر توصیه‌هایی است که پلیس به شهروندان کرده است. 

مسؤولان همچنین از مردم خواسته‌اند تا از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری و قبل از سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه 141 تماس بگیرند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در همین باره به خبرنگار فارس گفت: با توجه به برودت هوا و بارش سنگین برف همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در حالت آماده‌باش به سر می‌برند. 

توحید سلیمی با اشاره به تعطیلی مدارس استان در نقاط مختلف افزود: همچنین در ارتباط با راه‌های روستایی و راه‌های اصلی نیز اقدامات لازم از طریق اداره کل راهداری استان در حال انجام است و راهداران در حال بازگشایی مسیرهای مسدود یا مشکل‌دار هستند. 

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی در حال جمع‌بندی تعداد راه‌های روستایی مسدود هستند، اضافه کرد: در عین حال راهداران به صورت مستمر در حال بازگشایی مسیرهای مسدود هستند. 

تردد در محورهای اصلی و فرعی در حال انجام است 

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان تاکید کرد: تصریح کرد: تردد در مسیرهای اصلی و فرعی زنجان در حال انجام است، اما از رانندگان درخواست داریم که تجهیزات ایمنی با خود به همراه داشته باشند. 

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی راهداران برای بازگشایی مسیر و جلوگیری از مسدود شدن آنها افزود: خوشبختانه از لحاظ راه‌ها مشکلی وجود ندارد. 

معاون خدمات شهری شهردار زنجان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: شهرداری زنجان از روزهای گذشته ستاد زمستانی را تشکیل داده و در این رابطه اقدامات متعددی انجام شده است. 

غلامحسن احمدی با بیان اینکه برای جلوگیری از لغزندگی خیابان‌ها نمک به اندازه کافی تهیه شده است، تصریح کرد: در حال حاضر همه زیرمجموعه‌های معاونت خدمات شهری در آماده‌باش به سر می‌برند. 

وی با اشاره به اینکه 150 دستگاه خودرو و سازمان عمران، پیک موتوری، سازمان آتش‌نشانی و... در آماده‌باش برای ارائه خدمات به شهروندان هستند، افزود: جلوگیری از آبگرفتگی معابر، بازگشایی مسیرهای داخل شهری، تسهیل در رفت و آمد مردم از جمله اقداماتی است که نیروهای شهرداری از روز گذشته در حال انجام آن هستند. 

معاون خدمات شهری شهردار زنجان با اشاره به اینکه پیش از این نسبت به شناسایی نقاط آبگیر و همچنین نقاطی که احتمال گرفتگی معابر در آن وجود دارد اقدام شده است، گفت: البته بخشی از موارد مربوط به تسهیل رفت و آمد مردم بستگی به همکاری شهروندان دارد که امیدواریم با رعایت نکاتی از جمله عدم دور ریختن پسماندهای خانگی و ساختمانی و همچنین رعایت بهداشت این مشکلات برطرف شود. 

لزوم رعایت نکات ایمنی در شهر 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان نیز طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس با اشاره به لغزنده بودن خیابان‌های شهری به دلیل بارش برف از شهروندان خواست نکات ایمنی را حین رانندگی رعایت کنند. 

علی اصغر شیرمحمدی با اشاره به اینکه در روزهای بارش برف و باران میزان لغزندگی سطح خیابان با لاستیک خودرو بیشتر می‌شود، تصریح کرد: از همین رو از شهروندان می‌خواهیم نکات ایمنی را در ارتباط با فاصله طولی رعایت کنند. 

وی با اشاره به اینکه مهمترین توصیه پلیس به رانندگان در این شرایط جوی رانندگی با سرعت مطمئنه است تا شاهد بروز تصادفات نباشیم، افزود: البته مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در معابر برای کنترل تردد و جلوگیری از تخلفات رانندگی حضور دارند تا شاهد حوادث تلخ ناشی از تصادفات در اثر بارش برف نباشیم. 

گفتنی است، بارش برف علاوه بر مشکلاتی که ایجاد کرده، موجب تعطیلی مدارس نیز شده است و طبق اعلام آموزش و پرورش استان زنجان مدارس استان در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان و ایجرود و سلطانیه و انگوران در همه مقاطع در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است. 

همچنین مدارس ابتدایی ابهر و خرم‌دره نیز در مقطع ابتدایی و خدابنده نیز در همه مقاطع شیفت صبح امروز تعطیل است. 

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول