اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آماده‌باش شهرداری زنجان برای بارش برف

معاون خدمات شهری شهردار زنجان از آماده‌باش 150 دستگاه خودرو و نیروهای آتش‌نشانی و سازمان عمران برای بارش برف خبر داد و گفت: به میزان کافی نمک ذخیره داریم.

آماده‌باش شهرداری زنجان برای بارش برف

غلامحسن احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان  با بیان اینکه تجربه سال‌های گذشته نشان داده مدیریت بارش‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و هماهنگی است، گفت: این برنامه‌ریزی جز با همراهی همه دستگاه‌ها و شهروندان امکان پذیر نیست.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بارش‌ها و رفع مشکلات احتمالی، افزود:  زنجان تاکنون الگوهای بارشی متفاوتی را تجربه کرده به همین خاطر بارش‌های سنگین دور از انتظار نیست و باید برای مدیریت آن آماده بود.

وی تصریح کرد: برای مدیریت بارش‌ها علاوه بر بسیج نیروها و ماشین آلات، شن و ماسه مورد نیاز خریداری و در مخازن ویژه‌ای که در معابر وجود دارد، جانمایی می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه 3 هزار تن نمک برای پاشیدن در خیابان‌ها و معابر آماده‌سازی شده است، تصریح کرد: البته هر سال فقط 50 درصد این میزان نمک مصرف می‌شود، اما همین الان برای سه یا چهار بار برابر نمک مورد نیاز تهیه و ذخیره شده است.

معاون خدمات شهری شهردار زنجان با بیان اینکه 150 دستگاه ماشین‌آلات و 200 نفر از شاغلان در فضای سبز و همچنین همه پاکبان‌ها در آماده‌باش برای بارش برف هستند، اضافه کرد: همچنین سازمان عمران و حوزه‌های موتوری و نیروهای آتش‌نشانی نیز در آماده‌باش به سر می‌برند.

وی با اشاره به حضور نیروهای حوزه معاونت خدمات شهری در سطح شهر، به منظور مهار آبگرفتگی احتمالی و کنترل آب‌های سطحی و ممانعت از بروز هر‌گونه حادثه احتمالی گفت: برای اطمینان از کنترل مشکلات، اقداماتی از قبیل شناسایی نقاط آبگیر، استقرار نیروها با تجهیزات، اولویت بندی معابر اصلی و فرعی و… انجام شده است.

احمدی از شهروندان خواست تا با رعایت موارد زیست محیطی، نریختن پسماندهای خانگی و ساختمانی در جوی‌ها و معابر، شهرداری را در جلوگیری از بروز خسارت به تاسیسات و معابر شهری یاری کنند.

تشکیل ستاد مدیریت عملیات زمستانی در شهرداری 

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری زنجان نیز در همین باره به خبرنگار فارس گفت: در شهرداری زنجان دو ستاد فعال است که یکی از آنها ستاد عملیات زمستانی و دیگری مدیریت بحران است.

جواد اسدی با اشاره به اینکه ستاد عملیات زمستانی به صورت معمول در زمستان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد، تصریح کرد: در صورتی که شرایط بحرانی شود، ستاد مدیریت بحران به ریاست شهردار تشکیل و اقدامات مورد نیاز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به احتمال بارش برف، تمهیدات لازم درباره آمادگی برای برف‌روبی و سایر اقدامات در حوزه‌های مرتبط ایجاد شده است، اضافه کرد: همچنین هماهنگی لازم برای استفاده از تجهیزات و ماشین ‌آلات و نمک‌پاشی نیز انجام شده است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول