اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

گاردین: اقدامات خشونت‌آمیز، حمایت عمومی از شورشیان هنگ‌کنگی را تضعیف کرده است

روزنامه «گاردین» نوشته است که اقدامات خشونت‌آمیز معترضان در هنگ‌کنگ حمایت عمومی از این اعتراضات را کاهش داده است.

گاردین: اقدامات خشونت‌آمیز، حمایت عمومی از شورشیان هنگ‌کنگی را تضعیف کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «گاردین» روز یکشنبه در گزارشی با عنوان «پس از خشونت‌بارترین هفته، حمایت از شورشی‌های هنگ‌کنگی به لرزه افتاده»، نوشته است که با بالا گرفتن اقدامات خشونت‌آمیز معترضان در هنگ‌کنگ، حمایت عمومی از این افراد کاهش یافته است.

در ابتدای این گزارش آمده است: «جنبش ضددولتی در هنگ‌کنگ که حالا به شش ماهگی خود رسیده، در حال ایجاد شکاف‌های عمیق در این جامعه است.»

این گزارش در مورد رخدادهای هفته گذشته، نوشته است: «این شهر تحت حاکمیت چین، هفته گذشته خشونت‌بارترین صحنه‌های خود را شاهد بود. معترضان جاده‌ها را مسدود کرده و به سمت قطارها و خطوط آهن بمب‌های آتش‌زا پرتاب کردند، پلیس از فاصله‌ای نزدیک به سوی یک معترض شلیک کرد، یک مرد بعد از آنکه توسط یک معترض به مواد آتش‌زا آغشته شد به آتش کشیده شد و پلیس برای اولین بار برای مقابله با دانشجویان وارد محوطه دانشگاه شد. چین هشدار تندی صادر کرده و دولت محلی تأیید کرده که اقتصاد این شهر برای اولین بار در یک دهه، وارد رکود شده است.»

 

هشدار: تصویر دلخراش

 

 

 

 

 

گاردین با بیان اینکه ادامه این روند موجب نگرانی عمومی در مورد آینده شده، نوشته است که هرچند دانشجویان معترض برای اقدامات خشونت‌بار خود از جمله شلیک تیرهای آتشین و بمب‌های آتش‌زا به سوی پلیس توجیهاتی مطرح کرده‌اند، اما «مجموعه جمعیت مردم [هنگ‌کنگ] در این باره بدبین هستند.»

این گزارش می‌افزاید: «همه جای شهر صدای غر و لند از اختلال در زندگی عادی مردم را می‌شنوید. از کارمندانی که مجبورند مسیری را که با وسایل نقلیه نیم ساعته می‌رفتند، حالا دو ساعته و با پای پیاده طی کنند تا افراد مسن، بیماران و حتی پزشکانی که به دلیل مسدود بودن راه‌ها نمی‌توانند به بیمارستان برسند.»

 

 

هفته گذشته فردی با عصبانیت با رادیو محلی تماس گرفته و گفت: «وقتی از پلیس می‌خواهیم از خشونت دست بردارد، آیا می‌توانیم از معترضان هم بخواهیم که از خشونت دست بردارند؟»

گاردین در ادامه با استناد به نظرسنجی‌ها و مصاحبه‌های عمومی نوشته است که حمایت عمومی از اصل اعتراض همچنان قدرتمند است، اما در عین حال شهروندان هنگ‌کنگی با اقدامات خشونت‌بار معترضان هم مخالفند.

یکی از کارکنان یک بانک در هنگ‌کنگ می‌گوید: «این جنبش توسط [رادیکال‌ها] به سرقت رفته و من روش‌های آن‌ها را دست نمی‌دانم. من با دانشجویان ابراز همدردی می‌کنم، اما در دموکراسی بحث تحمل مطرح است، نه اینکه دیگران را مجبور به همراهی با خود کنید. هم پلیس و هم دانشجویان دارند از خشم خود پیروی می‌کنند.»

 

گاردین البته در ادامه تلویحا به توجیه اقدامات خشونت‌بار معترضان پرداخته و نوشته است که پکن حاضر نشده «امتیازات سیاسی» بیشتری به معترضان بدهد و تلاش کرده تا روش‌های تمامیت‌خواهانه را به هنگ‌کنگ هم بسط دهد.

اعتراضات در هنگ کنگ اواسط سال جاری میلادی در اعتراض به لایحه موسوم به «استرداد مجرمین» آغاز شد. بر اساس آن لایحه، هنگ‌کنگ می‌توانست متهمین را برای محاکمه به پکن تحویل دهد. با گسترش اعتراضات، این لایحه نهایتا به طور کامل کنار گذاشته شد، با این حال اعتراضات در این شهر تجاری ادامه یافته و به سمت جدایی‌طلبی حرکت کرده و هر روز خشونت‌آمیزتر شده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول