اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

عکس| بازگشت آشوب و اغتشاش به خیابان‌های هنگ کنگ

معترضان خشونت طلب هنگ کنگ با مسدود کردن خیابان‌های اصلی و پرتاب سنگ به سمت نیروهای امنیتی، بار دیگر این شهر را به صحنه آشوب تبدیل کردند.

عکس| بازگشت آشوب و اغتشاش به خیابان‌های هنگ کنگ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از یک هزار معترض «هنگ کنگ» با ازسرگیری اعتراضات خود، این شهر را بار دیگر به صحنه آشوب تبدیل کردند.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل»، معترضان هنگ کنگ با مسدود کردن خیابان‌ها به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب می‌کردند و پلیس نیز مجبور شد با استفاده از گاز اشک‌آور با آنها به مقابله بپردازد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از معترضان با پوشیدن لباس‌های رسمی و زدن نقاب به صورت‌هایشان شعارهای ضددولتی سرمی‌دادند و تأکید داشتند که به مبارزه خود برای تحقق خواسته‌هایشان ادامه می‌دهند.

روز گذشته، معترضان هنگ کنگ، با برگزاری اعتراضات خشونت‌آمیز، پلیس این منطقه را وادار به نشان دادن واکنش کردند و در این میان یک معترض نیز خودسوزی کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که جدیدترین اعتراضات هنگ‌کنگ به لغو برخی خدمات ریلی این منطقه و همچنین تعطیلی مدارس و دانشگاهها منجر شد.

«کری لام» فرماندار منطقه خودمختار هنگ کنگ نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اقدام معترضان در مسدود کردن مسیر اصلی رفت‌ و آمد را «یک اقدام خودخواهانه» توصیف کرد.

به دنبال مطرح شدن طرح استرداد مجرمین به چین در پارلمان هنگ کنگ، این منطقه خودمختار از ماه‌ها پیش دستخوش اعتراض و ناآرامی شده است. دولت محلی هنگ کنگ در واکنش به اعتراضات از این طرح عقب‌نشینی و سپس اعلام کرد که آن را به طور کامل کنار گذاشته است. با این وجود معترضان خواسته‌های بیشتری را مطرح کرده‌اند که یکی از آنها خارج شدن از کنترل حاکمیت چین و بازگشت به حاکمیت بریتانیا است.

دولت چین از همان ابتدا اروپا و آمریکا را به دست داشتن در اعتراضات متهم کرده است. معترضان در تجمعات خود شعارهای جدایی‌طلبانه سر می‌دهند و پرچم انگلیس و آمریکا را با خود حمل می‌کنند.

استعفای لام نیز یکی از پنج خواسته معترضان است که فرماندار هنگ کنگ این خواسته را رد کرده است.

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول