اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

شیخ نعیم قاسم: مشکلات کشورهای منطقه باتلاش جوانان مقاومت حل می‌شود

نائب رئیس دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حل مشکلات کشورهای منطقه با کارشکنی‌های دولت‌های غربی از جمله آمریکا، با دشواری‌های متعددی روبرو شده است. در مقابل این کارشکنی‌ها، جوانان مقاومت باید وارد عمل شوند و توطئه دشمنان را خنثی کنند.

شیخ نعیم قاسم: مشکلات کشورهای منطقه باتلاش جوانان مقاومت حل می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز پنحشنبه ۲۳ آبان‌ماه با حضور حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و ۳۵۰ نفر از نخبگان بیش از ۹۰ کشور جهان در سالن اجلاس سران اسلامی آغاز به کرد.

براساس این گزارش، شیخ نعیم قاسم، نائب رئیس دبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم ضمن تبریک ولادت پیامبر اعظم (ص) و نوادۀ گرانقدر ایشان، امام صادق (ع) اظهار داشت: با نگاهی خوش‌بینانه به جنگ ۳۳ روزه لبنان با اسرائیل در سال ۲۰۰۶ و پیروزی قاطع حزب الله، می‌توان این پیروزی را نقطه عطفی در تاریخ منطقه شمرد.

وی با بیان اینکه این پیروزی جایگاه مقاومت را در منطقه بالا برد، گفت: این رویارویی، تلاش امت اسلامی در غلبه بر توطئه دولت‌های غربی در منطقه بود.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه کنفرانس وحدت اسلامی با محوریت دفاع امت اسلامی از مسجد الاقصی دارای اهداف متعددی است، گفت: هدف اول، استفاده از ابزارهای وحدت  انسانی در مسأله قدس  شریف است. ما بخشی از محور مقاومت هستیم. مقاومت به شکل مردمی نمادی از وحدت امت اسلامی است.

نائب رئیس دبیر کل حرب الله لبنان با اشاره به اهمیت دفاع از فلسطین تصریح کرد: هرکس، پرچم فلسطین را برافراشته کند، پیروز است و هرکس پرچم فلسطین را کنار بگذارد، شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با تعیین آخرین جمعه ماه رمضان و فرمان راهپیمایی در این روز به نام دفاع از فلسطین، مساله دفاع از قدس شریف را مرکزیت دادند و به آن وجهه جهانی بخشیدند، گفت: حل مشکلات کشورهای منطقه با کارشکنی‌های دولت‌های غربی از جمله آمریکا، با دشواری‌های متعددی روبرو شده است. در مقابل کارشکنی‌های دولت‌های غربی در حل تنش‌های داخلی منطقه، این جوانان مقاومت هستند که باید وارد عمل شوند و توطئه دشمنان را خنثی کنند. چرا که دشمنان رسوا شده‎‌اند و عادی سازی روابط  نمی‌تواند، راه حل مناسبی باشد. 

شیخ نعیم قاسم با اشاره به حوادث اخیر لبنان و حل مشکلات اقتصادی مردم گفت: این مشکلات به علت فشارهای آمریکا و متحدان آن‌ها بر دولت لبنان است و با پیروی دولت لبنان از سیاست‌های اقتصادی آمریکایی- اسراییلی، مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد. 

نائب رئیس دبیر کل حرب الله لبنان اضافه کرد: با نیروی ایمان و مقاومت، می‌توانیم وحدت را در جهان اسلام و منطقه برقرار کنیم. شکست اسرائیل تنها با تلاش‌های محور مقاومت و در راس آن رهنمودهای مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای محقق خواهد شد. 

وی در پایان خاظر نشان کرد: تجاوز نیروهای سعودی به یمن و صهیونیست‌ها به نواره غزه، حاکی از حمایت قدرت‌های غربی و حامیان آن‌ها در منطقه است. صهیونیست‌ها در مقابل افکار عمومی وجهه خود را از دست داده‌اند و به حول و قوه الهی شکست خواهند خورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول