اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نماینده حماس: حمایت‌های ایران مانع تحقق معامله قرن شده است

نماینده حماس در اجلاس وحدت اسلامی با بیان اینکه حمایت های ایران مانع تحقق معامله قرن شده است، گفت: درخواست ما از میهمانان اجلاس این است که با گام‌های عملی خود مانع تحقق معامله قرن شوند.

نماینده حماس: حمایت‌های ایران مانع تحقق معامله قرن شده است

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی صبح امروز پنحشنبه ۲۳ آبان‌ماه با حضور حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و ۳۵۰ نفر از نخبگان بیش از ۹۰ کشور جهان در سالن اجلاس سران اسلامی آغاز به کرد.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس: انقلاب اسلامی مانع تحقق معامله قرن شد

براساس این گزارش، عزت رشق، نماینده حماس در این مراسم ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب از وحدت، مسأله فلسطین را قلب جهان اسلام دانست و اظهارداشت: امروز مردم فلسطین، آماج حملات و توطئه‌های گوناگون دشمنان هستند ولی به برکت پایداری و مقاومت در برابر این جنایت‌ها ایستادگی کرده‌اند.

رشق با اشاره به اینکه پیروزی برای ملت فلسطین است چرا که این ملت با شهادت و مقاومت بیگانه نیست، تصریح کرد: اسرائیل به دنبال نابودی هویت اسلامی قدس شریف است اما ما می‌توانیم با وحدت و همدلی در برابر دشمن بایستیم، به شرط این‌که مردم مسلمان حمایت‌های لازم را داشته باشند.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه امروز در فلسطین شاهد نمونه‌های پویایی از مقاومت هستیم، گفت: امروز حماس به دنبال برگزاری انتخابات است تا آینده مردم را رقم زند. بناست ابتدا انتخابات پارلمانی و بعد انتخابات ریاست دولت خودگران برگزار شود.

وی با بیان اینکه فلسطینیان به دنبال زنده کردن حقوق مشروع خود هستند، افزود: معامله قرن، توطئه صهیونیستی – آمریکایی است و متأسفانه برخی از رژیم‌های عربی نیز در این کار دخالت دارندو با آن به دنبال غارت فلسطین هستند.

رشق گفت: دشمنان می‌خواهند با کمک کشورهای مرتجع عربی معامله قرن را رقم بزنند، ولی حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران مانع تحقق این هدفشان شده است.

نماینده حماس با بیان اینکه درخواست ما از مهمانان این اجلاس آن است که با گام‌های عملی خود، همچون ایران، مانع تحقق معامله قرن شوند، تصریح کرد: وحدت میان مسلمانان می‌تواند یک حقیقت برای پشتیبانی از فلسطین باشد و در سایه این وحدت، می‌توان از خون‌ریزی جلوگیری کرد.

 

 

رونمایی از ۱۲ عنوان کتاب تقریبی با حضور رئیس جمهور

براساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه این کنفرانس موسوعه الاحادیث الفقهیه عند المذاهب الاسلامیه، فلسطین از نهر تا بحر، المسجدالأقصی تاریخیأ، فقهیأ، سیاسیأ، المسلمون و اشکالیه الوحده، اهانه‌المقدسات الاسلامیه فی الفقه والقانون، الحجاب، دراسه اجتماعیه و فقهیه مقارنه، فقه الصلاه والسلام علی‌النبی و آله الکرام، سیدنا زین‌العابدین، آیین رفتاری مسلمانان با یکدیگر، مبانی شکل‌گیری تمدن اسلامی، جنگ از دیدگاه پیامبر اعظم(ص) و صعود چهل ساله در آیینه جهانی با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی رونمایی شد.

در مراسم افتتاحیه، آیت‌الله محمد علی تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولوی عبدالحمید امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سرلشکر یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول