اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

40 میلیارد ریال متمم بودجه شورای شهر شیراز تصویب شد

در جلسه علنی شورای شهر شیراز چند موضوع مورد بررسی و اعضا نیز نطق پیش از دستور خود را قرائت کردند.

40 میلیارد ریال متمم بودجه شورای شهر شیراز تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر شیراز رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در ابتدای جلسه علنی شورا به ارائه گزارش پرداخت و گفت: بالغ بر 33 هزار برنامه فرهنگی برای افزون بر یک میلیون و 180 هزار شهروند شیرازی اجرا شده است.

طبق نظر اعضای شورا ایراد فرمانداری شیراز در خصوص مصوبه آیین‌نامه ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های مخابراتی در شهر شیراز، برای بررسی مجدد به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا ارجاع شد.

علت برگشت این مصوبه از سوی فرمانداری شیراز ورود شورا به مباحث فنی مربوط به دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های مخابراتی و عدم رعایت قوانین ارتباطات رادیویی و مغایرت مصوبه شورا با قوانین و مقررات، حدود وظایف و اختیارات شورای شهر عنوان شده بود.

نایب رئیس شورای شهر شیراز در این خصوص گفت: نمی‌دانم ما چگونه باید این موضوع را با فرمانداری حل کنیم که بر اساس شنیده‌های خود مصوبه‌ای را برنگردانند، این داستان ایرادات کمی عجیب است.

سخنگو شورای شهر شیراز نیز بیان کرد: تا کنون 38 دکل شرکت ایرانسل در شهر شیراز نصب شده است و از 40 دکلی که قرار بوده همراه اول کار کند تنها 18 دکل نصب شده است در حالی که علت عدم نصب دکل‌ها شاید به عدم توانایی پیمانکار مربوط شود اما علت را عدم همراهی شهرداری و شورا عنوان می کنند.

سعید نظری با بیان اینکه مدیرکل ارتباطات استان فارس طبق نظر شخصی خود با آیین نامه شورا مبنی بر ساماندهی دکل‌ها مخالف کرده است، گفت: آین آیین نامه شورا تنها به دنبال ساماندهی و نه محدودیت است.

 محمد تقی تذروی نیز گفت: ایراد فرمانداری به مصوبات شورا باید قانونی باشد

در این جلسه، متمم بودجه سال 1398 شورای شهر شیراز از مبلغ 22 میلیارد ریال به مبلغ 40 میلیارد ریال به تصویب رسید. 

طرح کمیسیون تازه تأسیس هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورا در خصوص شرح وظایف این کمیسیون به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارجاع داده شد.

اعضای شورا همچنین طرح کمیسیون شهرسازی و معماری شورا را برای برگزاری جشنواره معمار شیراز برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال کردند.

لایحه شهرداری شیراز مبنی بر استفساریه شورا در خصوص مصوبه پیشین شورا در موضوع اوراق بستانکاری مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس مذاکرات اعضای شورا چنین تفسیر شد که درصدهای مندرج در بند دوم آن مصوبه، از مأخذ کل ثمن معاملات موضوع قسمت الف بند یک مصوبه (پرداخت ابتدایی، پرداخت در زمان انتقال سند و پرداخت در زمان تحویل ملک) محاسبه شود.

اعضای شورا در بررسی لایحه شهرداری شیراز در خصوص اذن انتفاع یک قطعه زمین به مساحت 6 هزار و 400 مترمربع واقع در میدان احسان پشت ایستگاه مترو جهت ساخت سالن ورزشی بانوان شماره 2 به اداره‌ کل ورزش و جوانان استان فارس با حفظ مالکیت شهرداری، با اشاره به برخی مغایرت‌های قانونی، با پیشنهاد ارجاع این لایحه به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا با قید اینکه حداکثر ظرف دو هفته جهت بررسی به صحن علنی بازگردد، موافقت کردند.

دستگاه‌های اجرایی و نظارت در کمال بی‌طرفی زمینه یک انتخابات سالم و آزاد را فراهم کنند

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود ابراز داشت: متأسفانه وضعیت اقتصادی مردم هر روز از روز قبل بدتر شده و سفره آنان ضعیف‌تر و خالی‌تر از قبل می‌شود، شکاف بین مردم و حاکمیت به دلیل همین مشکلات طاقت‌فرسا روزبه‌روز بیشتر می‌شود و حاکمیت به حرف مردم و خواسته‌های آنان به عنوان صاحبان اصلی انقلاب گوش نمی‌دهد.

نوذر امامی ادامه داد: مردم هم اعتمادی به مسؤولین ندارند، سرمایه اجتماعی که سد محکم و قدرت بلامنازع مصونیت نظام در برابر دشمنان داخلی و خارجی است به کمترین حد خود از آغاز انقلاب تا کنون رسیده، منتقدین دلسوز نظام و مردم حرفشان خریداری ندارد و دولت در سیاست‌های اقتصادی عملاً کارایی نداشته و طبقه کارمند و کارگر وضعیت مناسبی ندارند. 

وی افزود: دزدی و ریاکاری و ناهنجاری در همه جوامع، به نوع تعاملِ حکومت‌ها با مردم بازمی‌گردد، رفتار دولت‌ها به شدت روی شکل‌گیری اخلاق در جامعه  تأثیرگذار  بوده و به‌ سادگی می‌تواند مرزهای اخلاق را جابه‌جا کند.

این عضو شورا گفت: در صورتی که الگوهای رفتاری حاکمیت به شکلی باشد که مردم احساس ظلم کنند، مردم خود را محق به نادیده گرفتن هنجارهای اخلاقی خواهند دانست و ریاکاری و دزدی و تقلب و ... در جامعه پررنگ شده و بعد از یک دوره زمانی از اخلاق، تنها نامی باقی خواهد ماند و متاسفانه امروز ما چنین رفتار و بر خوردی را در جامعه از مردم می‌بینیم.

امامی با بیان اینکه باید روش‌های اشتباه گذشته را با توجه به تحربه و آماری که داریم اصلاح و تغییر دهیم، تصریح کرد: برخورد و سیاست‌های ما در موضوعات داخلی و خارجی نتیجه خوبی نداشته و امروز وضعیت به گونه‌ای است که اگر در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری تجدید نظر نکنیم آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سرمایه‌های ملی و اجتماعی کشور ما وارد خواهد شد که جبران آن شاید امکان‌پذیر نباشد مردم ما شایسته این‌همه تورم و بیکاری و سفره خالی و فقر و نداری نبوده و تغییر این نابسامانی نیاز به شکستن تابوهایی دارد که ما را به این روزگار انداخته‌اند، سیاست‌های اشتباه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی نیازمند بازنگری علمی و توجه به واقعیت‌های موجود را دارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: دهم آذر ماه آغاز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم است و امید داریم که در تمام مراحل انتخابات دستگاه‌های اجرایی و نظارت در کمال بی‌طرفی زمینه یک انتخابات سالم و آزاد را فراهم کرده و در رد و تایید صلاحیت افراد بدون توجه به گرایشات سیاسی انگیزه حضور مردم را در این شرایط سخت مد نظر داشته و از هرگونه اعمال سلیقه و خلاف قانون اجتناب ورزند و اجازه دهند مردم با هرگونه سلیقه و گرایشی بتوانند به کاندیداهای مورد علاقه خود رأی دهند.

امامی تأکید کرد: در شیراز تبلیغات کاندیداها در کمال صداقت و درستی و بر اساس قانون و دوری از هرگونه تخریب فردی و گروهی و حقیقی و حقوقی انجام گیرد و طبیعتاً هر کس میزان توانایی و تجربه و تخصص و دانش خودش را مطرح و از تخریب دیگران خودداری نماید به ویژه در مورد شهرداری و شورای شهر، من به عنوان نماینده مردم شریف شیراز اعلام می‌کنم آماده شفاف‌سازی و بیان واقعیت‌های موجود و گذشته بوده و بدون کم و کاست اطلاعات مربوطه را در اختیار رسانه‌ها و مطبوعات و فضای مجازی قرار خواهم داد تا مردم بتوانند با آمار و اطلاعات لازم صحت و سقم مطالب مطرح شده را ارزیابی و تصمیم‌گیری کنند.

افتتاح پروژه‌ها موجب رضایت شهروندان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه میلاد پیامبر و هفته وحدت را بهانه می‌کنم تا بگویم امروز شاید بیش از هر زمان به ایده‌ی اتحاد میان خود نیاز داریم، وحدتی نه‌ تنها برای حفظ ظاهر و تأمین مصالح، که با نیتی واقعی و اراده‌ی جدی، اظهار داشت: امروز مردم از مجادله‌ی گروه‌های سیاسی خسته شده‌اند و دیگر حتی میلی به پیگیری رقابت‌ها و بگومگوها میان مسؤولان و سیاستمداران ندارند، همدلی و آشتی، نه به معنای وانهادن نگاه‌ها و بی‌تفاوتی در پیگیری و حل امور، بلکه به این معنی است که تلاش کنیم با حفظ چهارچوب‌ها و خطوط گفتمانی خود، در چاله‌ی رقابت‌های سطحی نیفتیم و با تکیه بر آنچه میان ما مشترک است برای بهبود وضعیت و سامان‌دهی امور مردم قدم برداریم.

ابراهیم صبوری ادامه داد: اگر دولت، دستگاه قضا، شهرداری، شورای شهر یا هر دستگاه و سازمان دیگری گامی مثبت و قدمی خیر بر می‌دارد، تنها به آن خاطر که مسؤول آن قوه یا مدیران و تصمیم‌گیران آن سازمان امروز از دسته و جمعیت ما انتخاب نشده‌اند، به ناحق کار و عمل آنها را زیر سؤال نبریم و بر طبل بی‌اعتمادی و نا امیدی نکوبیم.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به بازیابی اعتماد عمومی و اتحاد اجتماعی داریم، تأکید کرد: کنار هم نشستن ما و وحدت‌مان بر سر حل مسائل گوناگون، در افزایش امید و نشاط در جامعه مؤثر خواهد بود و  این امر تنها در سایه همدلی و وحدت در عین تکثر امکان‌پذیر است.

این عضو شورا در پایان از خبرهای خوش مدیریت شهری شیراز برای شهروندان در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: این نوید را به همشهریان عزیز شیرازی‌ام می‌دهم که مدیریت شهری در شیراز طی چهار ماه آینده برایشان خبرهای خوبی دارد و افتتاح چندین طرح و پروژه بزرگ طی 120 روز منتهی به پایان سال، تأثیرات قابل توجهی در افزایش رضایت‌مندی شهروندان خواهد داشت.

ایجاد کمیسیون حمایت از اشتغال در شورای شهر

یک عضو شورای شهر شیراز ابراز داشت: شهرداری وشورای اسلامی شهر شیراز با منابع محدود و درآمد متناوب و ناپایدار در زمینه اشتغال‌زایی نمی‌توانند چندان نقش میدانی و محوری ایفا کند اما محدود کردن نقش شورای شهر تنها به مسائل مدیریت شهرداری نیز نگاهی کوته بینانه است.

محمد تقی تذروی ادامه داد: شورای شهر برآمده از آرای مردمی، توانایی و ظرفیت آن را دارد تا در تمامی ابعاد و شئونات شهر نقش آفرینی کند.

وی افزود: با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی و بحرانی اشتغال و تأکید و توجه مقام معظم رهبری و نخبگان و کارشناسان دلسوز به رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی، شورای شهر نیز می‌تواند با استفاده از جایگاه و شأن خویش در این زمینه همکاری و مساعدت کند و بنا به بهانه محدودیت منابع از ظرفیت و جایگاه مناسب شورا در جهت کمک به این مسئله غفلت نشود.

این عضو شورا با بیان اینکه شورای شهر می‌تواند با استفاده از توانایی و قابلیت‌های خود به شناخت ظرفیت‌های شغلی و تقویت آنان مبادرت کند، گفت: پیشنهاد من ایجاد کمیسیون حمایت از اشتغال است تا از دل این کمیسیون و تصمیمات کارشناسانه آن شورای شهر نیز در این جنگ تمام عیار نقش‌آفرین باشد.

تذروی خاطر نشان کرد: کمیسیون اشتغال می‌تواند با شناخت و کار کارشناسی و استفاده از مجریان و کارشناسان این حوزه و جمع‌آوری و تهیه بانک اطلاعاتی مشاغل درون شهری و حتی استانی گامی مهم در راستای اهداف اقتصادی بر دارد.

وی افزود: از جمله توانایی این کمیسیون می‌توان به استفاده از جایگاه خویش جهت رفع موانع صدور مجوزهای کار آفرینی و کمک به حذف بروکراسی‌های اداری جهت تسهیل در صدور مجوزها، برگزاری دوره‌های کار آموزی و کارشناسی و استفاده از نخبگان کار آفرین و مجریان حوزه اشتغال و اقتصاد جهت آموزش شهروندان اشاره نمود.

این عضو شورا بیان کرد: ایجاد بازرچه‌های تخصصی و هدفمند و فصلی جهت رونق کسب و کار معرفی محصولات، رایزنی و تعامل و نامه‌نگاری با دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها، مباحث رفع موانع و تقاضای همکاری و همیاری با کار آفرینان، بازاریابی و تعامل با دیگر استان‌ها جهت صادرات محصولات بومی، حمایت از مشاغل، کسب و کارهای درون شهری در مقابل مشاغل وارد شده از خارج از استان و شهر، ارتباط‌گیری و شناساندن ظرفیت‌های شهر به سرمایه‌گذاران و تشویق آنان در جهت سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی، ارائه بسته‌های تشویقی عوارضی جهت اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمان‌ها و نهادهایی که محصولات بومی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول