اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بررسی آیین‌نامه اجرایی جشنواره شهروند برگزیده/ برگزاری هفته فرهنگی آلمان در شیراز

در صحن علنی شورای شهر شیراز آیین‌نامه اجرایی جشنواره شهروند برگزیده در شهر شیراز نیز مورد بررسی قرارگرفت.

بررسی آیین‌نامه اجرایی جشنواره شهروند برگزیده/ برگزاری هفته فرهنگی آلمان در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در جلسه علنی عصر امروز شورای شهر شیراز لایحه شهرداری شیراز در خصوص تفکیک موضوع زیباسازی و منظر شهری از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و ایجاد سازمان مستقل مورد بررسی قرار گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در این خصوص ابراز داشت: طبق طرح وزارت کشور شهرداری شیراز و شهرداری کرج سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری را تشکیل دادند اما چندان موفق نبوده و پیشنهاد ما این است که همچون رویه قبل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از یکدیگر منفک شوند.

کلیت این لایحه مورد توافق اعضای شورا رسید.

آیین‌نامه اجرایی جشنواره شهروند برگزیده در شهر شیراز نیز مورد بررسی قرارگرفت و با تأیید کلیات این لایحه، دو بند از آن برای بررسی بیشتر به کمیسیون شورا ارجاع شد.

اعضای شورا با افتتاح حساب سپرده در بانک شهر و استفاده از درآمد حاصله از محل سپرده مذکور برای پرداخت هزینه‌های تحمیل شده به شهرداری ناشی از اوراق و همچنین تأمین هزینه پرداخت 50 درصد سود سه ماهه اوراق از محل موافقت کردند.

برگزاری هفته فرهنگی آلمان در شیراز

شهردار شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی آلمان از نهم تا سیزدهم آبان ماه سال جاری در شهر شیراز، ابراز داشت: هدف از اجرای این برنامه تقویت دیپلماسی فرهنگی دو کشور ایران و آلمان و همچنین معرفی ظرفیت‌های بین‌المللی شیراز است.

حیدر اسکندرپور ادامه داد: امروزه کشورهای دنیا در حوزه سیاست خارجی مشکلاتی را با هم دارند و تضاد منافع و مسائل سیاسی گاهی فضایی را ایجاد می‌کند که دولت‌ها به درستی نمی‌توانند از ظرفیت‌های کشورهای دوست استفاده کنند.

شهردار شیراز با بیان اینکه آلمان یکی از کشورهایی است که سابقه تاریخی در رابطه با ایران دارد و علاوه بر این، یک ظرفیت فرهنگی مشترک بین ایران و آلمان به واسطه دیوان شرقی - غربی گوته ایجاد شده است، گفت: به اعتقاد ما کشور جمهوری فدرال آلمان به عنوان کشوری که در حوزه فرهنگی نیز سابقه تاریخی عمیقی در ارتباطات فرهنگی با کشور ما دارد، فرصت بسیار خوبی برای تقویت ارتباط بین کلان‌شهرها با هدف حل مسائل مختلف ازجمله در حوزه سیاست خارجی  و به طور خاص چالش اخیر در خصوص برجام به شمار می‌آید.

اسکندرپور خاطر نشان کرد: برگزاری هفته فرهنگی آلمان در شیراز با هماهنگی وزارت خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که این برنامه بیشتر بر محور دیوان گوته اجرا خواهد شد.

وی ابراز داشت: نمایشگاه آثار گوته، رونمایی از ترجمه اخیر دیوان غربی-شرقی، نمایش فیلم گوته و اجرای نمایش گفتگوی خیالی حافظ و گوته همچنین کنسرت موسیقی کلاسیک، نمایش فیلم برنده اسکار، شعر و داستان خوانی، نمایشگاه عکس یافته‌های باستان‌شناسان آلمانی و آشنایی فرهنگوران و ادبای آلمانی با آثار تاریخی و فرهنگی شیراز از برنامه‌های این رویداد بزرگ فرهنگی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول