اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اختتامیه دوازدهمین دوره جنبش پارالمپیک در مدارس با نیازهای ویژه کردستان

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری جشن اختتامیه دوازدهمین دوره جنبش پارالمپیک در مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد.

اختتامیه دوازدهمین دوره جنبش پارالمپیک در مدارس با نیازهای ویژه کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات پارالمپیک درون مدرسه‌ای که با حضور جمعی از مسئوولان و اولیای دانش‌آموزان در متوسطه با نیازهای ویژه گلهای سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این رقابت‌ها به منظور شناسایی استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان از 16 تا 22 آبان ماه جاری با شعار توکل ،تحرک و تلاش در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار شد.

وی افزود: پارالمپیک درون مدرسه‌ای در رشته‌های دوومیدانی، طناب کشی، تنیس روی میز، فوتبال دستی،گلبال،گویرانی، دارت، فوتسال و شطرنج با رقابت بیش از 1350 دانش‌آموز با نیاز ویژه دختر و پسر با نیازهای ویژه در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری 30 عنوان برنامه در 65 مدرسه با نیازهای ویژه مستقل وضمیمه استان به مناسبت هفته پارالمپیک گفت: تربیت بدنی باعث رشد ابعاد شخصیتی، شناختی - اجتماعی ،تقویت و افزایش ظرفیت‌های اخلاقی، تربیتی و جسمانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می‌ شود.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان بیان داشت: هفته پارالمپیک قرار بود ۲۴تا 30 مهرماه برگزار شود که به دلیل مصادف شدن با ایام عزاداری صفر با یک ماه تاخیر و از 16 تا 22 آبان در بین دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی– حرکتی و چند معلولیتی به منظور استعدادیابی و شناسایی نفرات برتر برگزار شد.

رنجبر یادآور شد: 16 آبان به نام روز پارالمپیک، عصای سفید، ۱۷ آبان به نام میثاق با امام و تجدید بیعت با ولایت، ۱۸ آبان روزپارالمپیک در مدارس و دانشگاه‌ها، ۱۹ آبان روز نشاط با خانواده،۲۰ آبان روز پارالمپیک و بهزیستی، ۲۱ آبان روز پارالمپیک و رسانه و ۲۲ آبان روز شکوه ،همدلی و همزبانی نامگذاری شده است. 

وی با اشاره به اهمیت و نقش ورزش در سلامت جسم وروان دانش‌آموزان و ایجاد نشاط در آنان گفت: ورزش یکی از ساحت‌های شش‌گانه و تربیت بدنی از مهم‌ترین ارکان سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان دستیابی به اهداف متعالی ورزش و اشاعه فرهنگ ورزش در مدارس با نیازهای ویژه را مهم دانست و اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته پارالمپیک برنامه آیین تجلیل از دانش‌آموزان با نیاز ویژه مدال آور در مسابقات پارالمپیک، کارگاه‌های آموزشی، مسابقات نقاشی، جشن بادبادک‌ها و همایش پیاده‌روی در مدارس با نیازهای ویژه استان برگزار شد.

رنجبر با بیان اینکه تلاش آموزش و پرورش با نیازهای ویژه همسو کردن ورزش دانش‌آموزی با سیاست‌های پارالمپیک است، اضافه کرد: استعدادیابی، ارتقای سلامت روان، تربیت بدنی - مهارتی و توسعه ورزش همگانی در میان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از مهم‌ترین اهداف اجرای پارالمپیک درون مدرسه‌ای است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول