اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شرکت یک‌هزار و350 دانش‌آموز با نیاز ویژه در برنامه‌های هفته پارالمپیک

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از شرکت یک هزار و350 دانش آموز با نیاز ویژه در برنامه های هفته پارالمپیک خبر داد.

شرکت یک‌هزار و350 دانش‌آموز با نیاز ویژه در برنامه‌های هفته پارالمپیک

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر صبح امروز در آیین نمادین افتتاحیه پارالمپیک درون مدرسه‌ای که با حضور جمعی از مسوولان در متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای با نیازهای ویژه نوآوران سنندج برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری مراسم هفته پارالمپیک ایجاد شادابی، نشاط، خودباوری وارتقای سلامت جسمانی - روانی و ارتقای فرهنگ جامعه نسبت به توانمندی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی با اشاره به روز ملی پارالمپیک به عنوان روز توانستن، اراده وامیدوار افزود: این رقابت‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی در مدارس با نیازهای ویژه با شرکت 458 نفر دانش‌آموز با نیاز ویژه دختر و892 نفر دانش‌آموز با نیاز ویژه پسر به مدت یک هفته از 16 آبان آغاز و تا 22 این ماه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: پارالمپیک درون مدرسه‌ای در سه دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای دوره اول و حرفه ای دوره دوم با شرکت دانش‌آموزان با نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب بینایی، آسیب شنوایی، معلول جسمی – حرکتی و چند معلولیتی برگزار خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اعلام کرد: 24مهر ماه در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز پارالمپیک به‌ثبت رسیده ولی امسال با توجه به قرار گرفتن در ایام عزاداری حسینی(ع)، مراسم جشن روز ملی پارالمپیک در تاریخ 22 آبان ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌های هفته پارالمپیک نیز از 16 آبان ماه آغاز و تا 22 این ماه در سراسر استان اجرا خواهد شد.

رنجبر با برشمردن تأثیر مثبت این رقابت‌ها در استعدادیابی و کشف توانمندها تصریح کرد: پارالمپیک با هدف تحرک، نشاط، پویایی و تربیت اجتماعی – بدنی و ترویج ورزش همگانی در رشته‌های دو و میدانی، طناب کشی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، گلبال، گویرانی، دارت و فوتبال دستی در 65 مدرسه با نیاز ویژه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تصویب روز ملی پارالمپیک در سال ۹۴ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: «پارالمپیک و عصای سفید»، «پارالمپیک و تجدید میثاق با آرمان های انقلاب»، «پارالمپیک و مدرسه و دانشگاه»، «پارالمپیک و نشاط با خانواده»، «پارالمپیک و بهزیستی»، «پارالمپیک و رسانه» و «پارالمپیک و شکوه همدلی و همزبانی» عناوین روزهای هفته پارالمپیک هستند.

 

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان یکی از دستاوردهای مهم برگزاری دوازدهمین مراسم بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک را توسعه فکری، افزایش روحیه و شادابی در جامعه هدف دانست و گفت: ما سعی داریم توانایی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را در رشته‌های مختلف به معرض نمایش بگذاریم لذا این هفته بهانه‌ای است برای آموزش بیش از 1350 دانش‌آموز با نیاز ویژه تا بتوانیم براساس محتوای آموزشی، جهت‌گیری‌های ورزش دانش‌آموزان را همسو با برنامه‌های کمیته ملی پارالمپیک قرار دهیم.

انتاهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول