اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ثبت 6 وقف جدید به ارزش 10 میلیارد تومان در شهرضا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: با همت واقفان خیراندیش تاکنون 6 وقف جدید در شهرستان شهرضا به ارزش 98 میلیارد و 500 میلیون ریال به ثبت رسیده است.

ثبت 6 وقف جدید به ارزش 10 میلیارد تومان در شهرضا

فرهاد عرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به این‌که شهرستان شهرضا دارای846 موقوفه متصرفی و غیر متصرفی است، اظهار داشت: از این تعداد، موقوفات متصرفی 733 و موقوفات غیر متصرفی 112 و موقوفات اشتراک‌التوالیه یک مورد است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا با بیان این‌که تعداد کل رقبات شهرستان شهرضا 3 هزار و 134 رقبه است، افزود: از این تعداد، رقبات متصرفی 2 هزار و 230 و رقبات غیر متصرفی 901 و رقبات اشتراک‌التوالیه 3 مورد است.

وی با اشاره به این‌که تعداد کل بقاع متبرکه شهرستان‌های شهرضا و دهاقان 17 بقعه است که از این تعداد 13 بقعه در شهرضا و 4 بقعه در شهرستان دهاقان واقع شده است، گفت: با همت واقفان خیراندیش تا کنون6 وقف جدید در شهرستان شهرضا به ارزش 98 میلیارد و 500 میلیون ریال به ثبت رسیده است.

عرب با اشاره به موقوفات جدید شهرستان شهرضا بیان کرد: یک باب مغازه 3 طبقه با مساحت 87 متر مربع به ارزش 12 میلیارد و 500 میلیون ریال با نیت کمک به مؤسسه خیریه، زمین مزروعی به مساحت یک هکتار به ارزش 7 میلیارد ریال با نیت فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی، زمین مزروعی به مساحت 10 هکتار به ارزش 70 میلیارد ریال با نیت فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی از وقف‌های جدید شهرستان شهرضا است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا با اشاره به وقف یک باب منزل مسکونی به مساحت حدود 273 متر به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال با نیت توسعه مسجد عنوان کرد: یک قطعه زمین به مساحت 111 متر به ارزش یک میلیارد ریال با نیت توسعه مسجد و یک باب منزل مسکونی به مساحت حدود 700 متر به ارزش 6 میلیارد و 500 میلیون ریال با نیت توسعه مسجد از دیگر وقف‌های جدید شهرستان شهرضا است.

وی با تأکید بر این‌که اداره اوقاف نمی‌تواند در نیت موقوفه تصرفی داشته باشد و باید بر اساس نیت واقفان اجرای نیت انجام شود، خاطرنشان کرد: از جمله نیات واقفان کمک به خانواده‌های مستمند است که در این راستا در سال جاری در قالب تهیه و توزیع بسته‌های غذایی به تعداد 170 بسته به ارزش 200 میلیون ریال و کمک‌های نقدی به خانواده‌های مستمند به تعداد 385 خانوار به ارزش 800 میلیون ریال با همکاری ادارات و نهادهای حمایتی و هیأت امنای مساجد انجام شده است.

عرب ادامه داد: در زمینه اجرای نیت موقوفات کمک به مساجد شهرستان شهرضا که در سال جاری با توجه به نیت واقفان در 45 مسجد به ارزش 451 میلیون ریال که در قالب کمک‌های عمرانی،  فرهنگی، حق‌القدم امام جماعت و حقوق خادم مساجد انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا با بیان این‌که اجرای نیت موقوفات کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت با توجه به نیت واقف خیراندیش تعداد 200 بسته لوازم‌التحریر به ارزش 300 میلیون ریال تهیه و بین دانش‌آموزان تقسیم شد، اضافه کرد: یکی دیگر از نیات واقفان کمک به بقاع متبرکه است که در این زمینه با توجه به نیت واقفان برای کمک به فعالیت‌های جاری و عمرانی بقاع متبرکه به مبلغ 730 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اجرای نیت موقوفات روضه‌خوانی در شهرستان شهرضا افزود: با همکاری 150 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه به ارزش 700 میلیون ریال در ماه‌های محرم و صفر روضه‌خوانی انجام شده است.

عرب با اشاره به نیات واقفان در زمینه کمک به فعالیت‌های اجتماعی مانند تعمیر و نگهداری سقاخانه، نگهداری حمام‌های عمومی و امور بهداشتی گفت: در این زمینه اجرای نیت موقوفات اجتماعی شهرستان شهرضا با توجه به نیات واقفان به ارزش 320 میلیون ریال انجام شده است.

انتهای پیام/63101/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول