اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کلنگ‌زنی و افتتاح دو طرح وقفی به ارزش 21 میلیارد تومان در کاشان

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: دو طرح اقتصادی در وقف کاشان بااعتبار 210 میلیارد ریال عملیاتی و بهره‌برداری شد.

کلنگ‌زنی و افتتاح دو طرح وقفی به ارزش 21 میلیارد تومان در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر  توسلی پیش از ظهر امروز در آیین کلنگ زنی و بهره‌برداری دو طرح اقتصادی اظهار داشت: همزمان با هفته وقف در کاشان شاهد دو طرح اقتصادی تجاری هستیم، کلنگ احداث بازار روز میوه و تره‌بار موقوفه دشت افروز به زمین خورد و موقوفه دبیر الصنایع به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان افزود:این موقوفه که ۴ هزار و ۷۷۵ مترمربع مساحت و 55 غرفه دارد به اعتبار 40 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی جهت رفاه حال مردم به بازار روز میوه و تره‌بار تبدیل می‌شود تا برای درآمدزایی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی با اشاره به جنبه اقتصادی این موقوفه به نفع مردم کاشان گفت: در این بازار روز که به‌طور دائمی فعال خواهد بود صرفاً میوه و تره‌بار توزیع خواهد شد و کلیه دست‌فروشان می‌توانند در این مرکز اشتغال داشته باشند.

توسلی مدت‌زمان ساخت این پروژه را یک سال اعلام کرد و تصریح کرد: این موقوفه پس از ساخت حدود 80 میلیارد ریال ارزش خواهد داشت که به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موقوفه مرحوم حاج محمد دبیر الصنایع با مساحت 510 مترمربع در اعیانی و تجاری اداری 2100 مترمربع به اعتبار 170 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، این موقوفه 50 سال پیش به وقف واگذارشده که اکنون با 450 مترمربع اداری و 475 مترمربع تجاری، 470 مترمربع انباری تجاری، 470 مترمربع زیرزمین و 110 مترمربع بالکن سامان‌دهی شده است.

 

به گزارش فارس، این دو طرح وقف با حضور دکتر پندار معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و همچنین حجت‌الاسلام بلک مدیرکل اوقاف استان اصفهان و دیگر مسئولین اجرایی و بهره‌برداری شد

انتهای پیام/63064/م10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول