اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

میرضیایف: علاقه‌مند به گسترش همکاری‌های منطقه‌ای هستیم

رئیس جمهور ازبکستان در پیامی به شرکت کنندگان دهمین نشست آسیایی «والدای» گفت: «تاشکند» علاقه‌مند به گسترش همکاری‌های منطقه‌ای است.

میرضیایف: علاقه‌مند به گسترش همکاری‌های منطقه‌ای هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در پیامی به شرکت کنندگان دهمین نشست آسیایی «والدای» در «سمرقند» گفت: «تاشکند» علاقه‌مند به گسترش همکاری‌های منطقه‌ای است.

رئیس جمهور ازبکستان افزود: وظیفه اصلی ما تبدیل منطقه آسیای مرکزی به یک منطقه با ثبات و توسعه یافته اقتصادی در فضای صلح و همکاری است.

میرضیایف خاطرنشان کرد: آسیای مرکزی در فضای ارواسیا و به طور کلی در سیاست جغرافیایی نقش بزرگی ایفا می‌کند و طی یک مدت کوتاه با تشریک مساعی کشورهای آسیای مرکزی در منطقه فضای دوستی و همکاری ایجاد شد.

رئیس جمهور ازبکستان گفت: هم اکنون سطح اعتماد سیاسی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و امکان حل و فصل موثر مشکلات مهم داخل منطقه‌ای را فراهم کرده و درباره مسائل مربوط به مرزهای دولتی، بهره برداری از منابع آبی، حمل و نقل و بازرگانی تفاهماتی حاصل شده است.   

میرضیایف تاکید کرد: بدون تردید، این موارد در تامین امنیت جهانی از اهمیت زیادی برخوردار است و به توسعه اروآسیا کمک می‌کند و همچنین امکانات گسترده‌ای را برای توسعه بیش از پیش روابط سودمند و برابر کشورهای منطقه با همکاران جهانی به ویژه با روسیه فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: روسیه همکار و هم پیمان مطمئن و راهبردی ازبکستان است و روابط ما مبنی بر ریشه‌های دوستی با سرعت بیش از پیش توسعه می‌یابد.  

میرضیایف گفت: ما در ازبکستان علاقمند به استفاده از پتانسیل موجود همکاری‌ها با روسیه در زمینه‌های بازرگانی، صنعتی، سرمایه گذاری ، نوآوری ، انرژی، کشاورزی و اجرای طرح‌های بزرگ ترانس منطقه‌ای هستیم به خصوص برای توسعه روابط در زمینه‌های فرهنگ و آموزش ارزش زیادی قائل هستیم.  

وی در پایان اظهار داشت: مسلما دهمین نشست آسیایی والدای در شهر سمرقند به تحکیم روابط موجود و برقراری تماس‌های جدید بین کارشناسان و تحلیلگران کمک خواهد کرد و امیدوارم که نشست‌های این‌چنینی به طور مداوم برگزار شود.

در این نشست که با همکاری انستیتوی مطالعات استراتژی و بین منطقه‌ای وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان سازماندهی شد، بیش از 60 کارشناس از 11 کشور جهان از جمله روسیه، ازبکستان، آلمان، هند، قزاقستان، قرقیزستان، چین، تاجیکستان، فیلیپین، سوئد و ژاپن شرکت کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول