اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اجرای طرح «هر دهیاری یک پروژه» در شهرضا

فرماندار شهرضا گفت: هر دهیاری یک طرح را باید در روستاهای شهرستان شهرضا داشته باشد، در این راستا دولت در قالب اشتغال برای طرح‌ها، سه برابر بودجه دهیاری اعتبار می‌دهد.

اجرای طرح «هر دهیاری یک پروژه» در شهرضا

ناصر اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به ایجاد دهیاری‌های در روستاها اظهار داشت: بازخورد عملکرد شوراهای اسلامی روستا بهتر از شهرها بوده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به ظرفیت روستاهای شهرستان شهرضا افزود: روستاهای شهرستان شهرضا دارای ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری، بوم گردی، صنایع دستی و کشاورزی است که بایستی به منظور ایجاد اشتغال پایدار بر روی این ظرفیت‌ها اقدامات موثری انجام داد.

وی با اشاره به پرداخت عوارض به دهیاری‌ها نشان از توجه دولت به روستاها است، گفت: تسهیلات عشایری و روستایی با بهره کم باید در روستاها جذب شود، در استان اصفهان با هزار و 500 روستا و بیش از 850 دهیاری این تسهیلات، کم جذب شد.

اسدی با تأکید بر جلوگیری از مهاجرت به شهرها و ایجاد حاشیه‌نشینی و ایجاد اشتغال در روستاها، بیان کرد: دو دغدغه در روستا داریم یکی اشتغال، که پیامد آن مهاجرت است و دیگر مسکن است که باید پیگیری شود تا مسکن روستائیان به نتیجه برسد.

فرماندار شهرضا با بیان این‌که هر دهیاری یک طرح را باید در روستاهای شهرستان شهرضا داشته باشد در این راستا دولت در قالب اشتغال برای طرح‌ها، سه برابر بودجه دهیاری اعتبار می‌دهد، خاطرنشان کرد: توانمندسازی روستائیان از ضروریات امروز است.

وی با تأکید بر این‌که دهیاران در راستای تشویق و ترغیب روستائیان برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در روستای خود تلاش کنند، عنوان کرد: اگر روستائیان توانمند شوند و به اقتصاد روستاها توجه شود و سرمایه‌گذاران در روستاها سرمایه‌گذاری کنند، به طور قطع از مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرها جلوگیری می‌شود.

اسدی با بیان این‌که باید به وضعیت اقتصادی و معیشتی روستاها رسیدگی کرد و با ایجاد زمینه‌های اشتغال و مسکن روستایی به طور قطع تحولات خوبی در روستاها ایجاد می‌شود، بیان کرد: دهیاران باید نسبت به شناسایی یک طرح اشتغال‌زایی در روستاها تلاش کنند.

انتهای پیام/63101/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول