اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حمایت صندوق کارآفرینی امید از فرآوری انار شهرضا

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: صندوق کارآفرینی امید آمادگی دارد که کارگاه‌های متعددی را در سطح منطقه ایجاد کند و هر کدام، یک محصول انار را فرآوری کنند.

حمایت صندوق کارآفرینی امید از فرآوری انار شهرضا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، اصغر نوراله‏‌زاده عصر امروز در دومین جشنواره انار روستای امامزاده سید علی‌اکبر (ع) شهرضا با بیان این‌که باید مانع از خام فروشی انار شویم و با فرآوری انار ارزش افزوده بالایی را ایجاد کنیم، اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید آمادگی دارد که کارگاه‌های متعددی را در سطح منطقه ایجاد کند و هر کدام، یک محصول انار را فرآوری کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با تأکید بر این‌که باید یک برند مشترک از محصول انار فرآوری شده این روستا تهیه شود، افزود: این صندوق آمادگی دارد واحدهای فرآوری انار را تأمین مالی کند.

وی با بیان این‌که در فرآوری محصولات انار باید بسته‌بندی‌های مختلف ایجاد کرد تا قابلیت صادرات داخلی و خارجی را داشته باشد، بیان کرد: ارزش افزوده انار باید بیشتر در نوآوری محصول اتفاق بیفتد.

نورالله‌زاده با بیان این‌که باید تی‌بگ انار تولید کنیم تا در همه زمان‌ها آب انار طبیعی وجود داشته باشد، افزود: برای فرآوری انار به واحدهای بسته‌بندی، سردخانه و واحدهای پایانه فروش نیاز داریم تا در خارج از فصل هم بتوان انار را عرضه کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان این‌که آماده ایجاد سردخانه در این منطقه هستیم، بیان کرد: یک هیأتی باید در روستا مشخص شود و در سال آینده برترین تولیدکننده انار، برترین فروشنده و صادرکننده انار و برترین واحد بسته‌بندی مشخص شود، در این راستا صندوق کارآفرینی امید از آن‌ها تجلیل می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که محصول و تولید انار روستایی و بازار آن باید جهانی باشد، گفت: جشنواره سبب رونق گردشگری می‌شود این صندوق از واحدهای بوم‌گردی و گردشگری  و واحدهای اقامتی حمایت و آن‌ها را تأمین مالی می‌کند.

نوراله‌زاده با بیان این‌که انار باید پایه خیلی از محصولات ترکیبی باشد، تصریح کرد: باید شیرینی و محصولات انار را تولید کنیم، این صندوق آماده برگزاری دوره آموزشی برای دهیاران است.

به گزارش فارس، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در ادامه این جشنواره دو طرح دامداری صنعتی و پرورش شترمرغ را با حمایت تسهیلاتی صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان از تسهیلات اشتغال روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی، افتتاح کرد.

طرح دامداری صنعتی به مبلغ 10 میلیارد ریال از تسهیلات اشتغال روستایی با اشتغال 9 نفر و کل سرمایه‌گذاری 30 میلیارد ریال و طرح پرورش شتر مرغ با تسهیلات 25 میلیارد ریالی با اشتغال 3 نفر در روستای مهیار، شهرستان شهرضا افتتاح شد.

از ابتدای سال تا کنون توسط صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان 132 فقره تسهیلات روستایی به مبلغ 111 میلیارد و 150 میلیون  ریال با اشتغال پیش‌بینی شده 170 نفر در مناطق روستایی پرداخت کرده است.

انتهای پیام/63101/ج30/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول