اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

راندمان نیروگاه‌ها بالاتر از میانگین جهانی/برنامه‌ریزی تسویه بدهی ۱۸ هزار میلیاردی برق حرارتی

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی دنیا ۳۷.۳ درصد است گفت:راندمان نیروگاه‌های حرارتی در سال ۹۷ به ۳۸.۱ درصد رسید و برنامه ریزی شده راندمان این نیروگاه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۴۰ درصد برسد.

راندمان نیروگاه‌ها بالاتر از میانگین جهانی/برنامه‌ریزی تسویه بدهی ۱۸ هزار میلیاردی برق حرارتی

محسن طرزطلب در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که چرا راندمان نیروگاههای حرارتی در کشور پایین است گفت:راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور در سال گذشته در حالی به ۳۸.۱ درصد رسید که طبق برنامه‌ریزی های انجام شده راندمان این نیروگاه‌ها تا سال ۱۴۰۰ به ۴۰ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی دنیا ۳۷.۳ درصد است تاکید کرد: متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی ایران از سطح نیروگاه‌های موجود در این زمینه بالاتر است و برنامه‌ریزی شده تا این میزان افزایش بیشتری یابد و همانطور که گفته شد تلاش ما این است تا راندمان نیروگاههای حرارتی را تا پایان سال 1400 به 40 درصد برسانیم.

*بدهی 2500 میلیارد تومانی به بانک ها

طرزطلب در پاسخ به این سئوال که گفته می شود میزان بدهی شرکت تولید برق حرارتی به بخش خصوصی و پیمانکاران بالا است گفت:میزان بدهی های شرکت تولید برق حرارتی 18 هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها است.

مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی افزود:البته شش هزار میلیارد تومان به تولیدکنندگان، 500 میلیارد تومان به پیمانکاران و مشاوران و 9 هزار میلیارد تومان هم بابت حساب ذخیره ارزی بدهی وجود دارد.
وی تصریح کرد: تلاش ما در این سه سال گذشته این بود که بدهی های خود را کاهش و حتی تسویه کنیم به طوریکه ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های خود را که اغلب به بانک‌ها بوده تسویه کردیم.

به گفته وی، امسال با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ۱۸ هزار میلیارد تومان از بدهی باقی‌مانده را تسویه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول