اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ازسرگیری بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در سمنان/ صندوق کارآفرینی امید کمک کند

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به ازسرگیری بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در این استان گفت: صندوق کارآفرینی امید باید به هنرمندان صنایع‌دستی کمک کند.

ازسرگیری بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در سمنان/ صندوق کارآفرینی امید کمک کند

همایون جورابلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، در ارزیابی وضع صنایع‌دستی استان به‌ویژه ایجاد بازار فروش برای هنرمندان صنایع‌دستی، فروش صنایع‌دستی را از دغدغه‌های این حوزه دانست و تصریح کرد: هنرمند اگر دغدغه فروش نداشته باشد، کارش بهتر اجرا می‌شود و تولید و نوآوری در کار بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها یک استارتاپ سال گذشته حدود هفت تا هشت میلیارد تومان از استان سمنان صنایع‌دستی خرید کرده است و این روند در استان سمنان ادامه دارد، اضافه کرد: انجام مباحث فروش جاده‌ای صنایع‌دستی با جانمایی در مسیرهای پرتردد و در کنار سازه‌هایی مثل پایانه‌ها بسیار مهم است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: بخشی از چارچوب فروش صنایع‌دستی به حمایت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و صنایع‌دستی وابسته است و بخش عمده به خود هنرمند بستگی دارد؛ الآن برخی هنرمندان صنایع‌دستی به‌صورت دیجیتالی کالاهایشان را به فروش می‌رسانند.

جورابلو در پاسخ به این سؤال که چه تعداد هنرمند در حوزه صنایع‌دستی استان سمنان فعال هستند و چه تعداد بیمه شده‌اند، از فعالیت بیش از پنج هزار هنرمند صنایع‌دستی در استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، بیش از یک هزار هنرمند بیمه شده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال بحث بیمه هنرمندان صنایع‌دستی از سر گرفته شده است، اظهار کرد: محدودیت‌هایی وجود دارد و کسانی که از قبل ثبت‌نام کردند، اولویت دارند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نمایش آثار هنرمندان به‌صورت اختصاصی در هتل‌ها، استانداری، فرمانداری‌ها، دانشگاه‌ها و محل‌های تردد عمومی و مکاتبه با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای کارگاه‌گردی از برنامه‌های در دست پیگیری است.

جورابلو با تأکید بر اینکه مکاتبه‌ای با فروشگاه‌های صنایع‌دستی و کارگاه‌های فروشنده صنایع‌دستی داشتیم تا ۱۵ درصد تخفیف به علاقه‌مندان صنایع‌دستی در برخی مناسبت‌ها ارائه دهند، گفت: دیدار با هنرمندان در راستای رفع مشکلاتشان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان انجام می‌شود.

وی دانشکده هنر سمنان را وزنه‌ای برای حمایت از صنایع‌دستی با برپایی نمایشگاه‌ها و تعامل دوجانبه دانست و اضافه کرد: 70 تا 80 اقامتگاه بوم‌گردی در استان سمنان وجود دارند که استقرار فروشگاه‌های صنایع‌دستی در این محل‌ها انجام می‌شد تا صنایع‌دستی در معرض علاقه‌مندان و مردم استان قرار گیرد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، به‌روزرسانی سایت صنایع‌دستی استان را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: دستگاه‌هایی مثل صندوق کارآفرینی امید و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در بحث مشاغل خانگی می‌توانند در ارائه تسهیلات کم‌بهره به ما کمک کنند و با هنرمندان ارتباط بگیرند.

جورابلو به نقش دانشکده هنر دانشگاه سمنان در همراهی با هنرمندان در بحث طراحی و بسته‌بندی اشاره و اضافه کرد: آشنایی با آخرین شیوه‌های بسته‌بندی امری مهم است که مورد توجه قرار دارد.

انتهای پیام/۷۵۰۳۵/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول