اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تردد بیش از ۴.۸ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی سمنان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از تردد بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی این استان در ایام تعطیلات پایانی ماه صفر خبر داد.

تردد بیش از ۴.۸ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی سمنان

احسان منصورکیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: با توجه به نصب و بهره‌برداری از تعداد ۵۶ سامانه ترددشماری برخط در محورهای مواصلاتی استان، آمار و اطلاعات تردد ثبت‌شده از چهارشنبه، اول آبان تا روز جمعه، دهم آبان ماه سال جاری بیانگر تردد حدود چهار میلیون و ۸۶۵ هزار دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان بوده که سهم وسایل نقلیه سنگین از این تعداد، ۱۸ درصد است.

وی افزود: پرترددترین روز در محورهای مواصلاتی استان سمنان در بازه زمانی مذکور، جمعه دهم آبان ماه بوده که حدود ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه درمجموع محورهای مواصلاتی استان تردد داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان افزود: تردد در این روز نسبت به میانگین تردد روزانه مهرماه سال جاری (قبل از شروع تعطیلات اربعین)، حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

منصورکیایی گفت: تردد در باند شمالی بزرگراه امام رضا (ع) و محور مشهد- تهران به دلیل سفرهای بازگشتی از حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج (ع) در روز مذکور بیش از دو برابر تردد باند جنوبی بزرگراه بوده است.

وی افزود: از ظهر روز آخر تعطیلات تا ساعات پایانی آن به دلیل افزایش تردد ناشی از بازگشت مسافران به مبدأ، بیشترین ترافیک را در محورهای مواصلاتی استان شاهد بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان یادآور شد: تردد در محورهای بزرگراهی استان در ساعت اوج روز مذکور به بیش از دو هزار وسیله نقلیه هم رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ با همکاری نیروهای خدماتی و امدادی استان سمنان در راستای کنترل محورها و خدمات‌رسانی هر چه بهتر به هم‌وطنان مسافر اقدام می‌شود. 

کنترل عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان سمنان با استفاده از سیستم‌های هوشمند ITS از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان انجام می‌شود. 

در حال حاضر، ۵۶ دستگاه ترددشمار، ۵۹ سامانه ثبت تخلف و ۲۲ دستگاه دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند. 

سالانه دست‌کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند. حدود ۶۰۰ کیلومتر از محور تهران-مشهد در استان سمنان واقع شده است. 

انتهای پیام/2249/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول