اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تجلیل از یاوران وقف در فسا

همایش یاوران وقف همراه با آیین تجلیل از 120 نفر از خیران، اصحاب وقف، خادمان بقاع متبرکه، خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهرستان فسا برگزار شد.

تجلیل از یاوران وقف در فسا

به گزارش خبرگزاری فارس از فسا،  مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس صبح امروز در همایش «یاوران وقف» که  در  امامزاده اسماعیل(ع) فسا برگزار شد، اظهار داشت: واقفان، خیراندیشان و خدام بقاع متبرکه استان فارس در زمینه‌های مختلف  به‌نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده‌اند  و در این راستا  مقام معظم رهبری این استان را در قله خطاب کردند.

 حجت‌الاسلام سید عباس موسوی با اشاره به اینکه نخستین وقف استان فارس در حدود 700 سال پیش  توسط خیران  به وقوع پیوسته است، افزود: هرزمانی که واقفان و خیراندیشان احساس مسؤولیت کردند علاوه بر اینکه دست نیازمندان را گرفته در  ساخت مراکز درمانی، بهداشتی، درمانگاه  و بیمارستان‌ همت داشتند.

 اسلام پایه گذار وقف

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این نشست تصریح کرد: همه در امر وقف و موقوفات  باید خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارائه دهند و دراین مورد درقرآن کریم به  امر وقف سفارش بسیاری شده است.

آیت‌الله احمد بهشتی با بیان اینکه مردان و زنانی که اهل صدقه هستند نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارند و در قرآن به صدقه نیز اشاره شده است، گفت: در این راستا زندانیانی که به علت بدهی زندانی شده‌اند باید  خیران به کمک آن‌ها شتافته تا بتوانند بدهی خود را بپردازند.

وی اضافه کرد: اسلام پایه گذار وقف است و واقف باید در این عرصه ورود کند تا بتوان اهداف شعائر اسلامی را عملیاتی و اجرایی کرد.

 بالندگی مکتب تشییع وقف است

 امام جمعه شهرستان فسا در ادامه این آیین در مورد جایگاه وقف خاطرنشان کرد: وقف یکی از مسائلی است که در دین مبین اسلام به آن سفارش شده چراکه رفع نیازهای مادی، معنوی و فرهنگی اقشار مختلف مردم را برطرف کرده است.

حجت‌الاسلام حسین جمالی‌زاده با تأکید بر اینکه بالندگی مکتب تشییع وقف بوده و به برکت نظام اسلامی موقوفات به وضعیت مطلوب رسیده است، افزود: اطلاع‌رسانی از سوی اصحاب رسانه به‌ویژه رسانه‌های شنیداری، دیداری و مکتوب در نهادینه شدن وقف از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول