اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

توزیع استانی ۲ هزار میلیارد تومان استمهال وام کشاورزان آسیب‌دیده از سیل

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از توزیع استانی ۲ هزار میلیارد تومان هزینه استمهال وام کشاورزان آسیب‌دیده از سیل ابتدای سال در کشور خبر داد.

توزیع استانی ۲ هزار میلیارد تومان استمهال وام کشاورزان آسیب‌دیده از سیل

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر قادری معاون بازسازی و بازتوانی با بیان این مطلب گفت: بند خ ماده ۳۳  قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است در اجرای بندهای سوم و ششم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و به ‌منظور متنوع‌سازی ابزارهای حمایت از بخش کشاورزی، تأمین و تجهیز منابع، توسعه و امنیت سرمایه‌گذاری، افزایش صادرات محصولات کشاورزی و ارزش‌افزایی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل وام آنان به مدت سه سال و تعیین میزان خسارت توسط کارگروهی متشکل از جهاد کشاورزی، بانک مربوطه و فرمانداری شهرستان به انجام برساند.

قادری گفت: با توجه به خسارات گسترده سیل در ابتدای سال جاری که بخش کشاورزی نیز در سراسر کشور دچار خسارات جدی ناشی از این مخاطره شد، دولت مقرر کرد به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولید پایدار مواد غذایی، وام‌­های دریافت شده بخش کشاورزی را به مدت سه سال امهال کند.

معاون بازسازی و بازتوانی با اشاره به مصوبه هیأت وزیران که طی آن ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدین منظور پیش­‌بینی کرده است، تصریح کرد: توزیع استانی این رقم طی جلسه‌­ای با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی و کارشناسان امر انجام گرفت.

قادری ادامه داد: با توجه به اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، تضمین بار مالی ناشی از امهال تسهیلات بانکی اعطایی به خسارت­دیدگان بخش کشاورزی از طریق پیش­بینی و درج هزینه­‌های مربوط در لوایح بودجه سال­های آتی انجام شده است.

معاون امور بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور تأکید کرد: نظارت برحسن اجرای مصوبه صدرالاشاره بعهده استانداران استان­های سراسر کشور می­باشد و مراتب از طریق مبادی ذیربط در شهرستان­‌های استان پیگیری ­می‌شود.

گفتنی است، در راستای اجرای بند خ ماده ۳۳  قانون برنامه ششم توسعه، در سال ۱۳۹۷ نیز جهت جبران خسارات ناشـی از خشکســالی و سـرمازدگی بخش کشـاورزی، مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان جهت امهال وام کشاورزان آسیب‌­دیده تخصیص یافته و توزیع شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول