اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

اقدامات پیشگیرانه مدیریت بحران از وقوع سیل/ توصیه به شهرداری‌ها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شهرداری‌ها موظف هستند نسبت به لایروبی مستمر انهار اقدام کنند.

اقدامات پیشگیرانه مدیریت بحران از وقوع سیل/ توصیه به شهرداری‌ها

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره آمادگی مدیریت بحران در بارندگی‌های پیش رو بر اساس اعلام سازمان هواشناسی اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در پاییز امسال نسبت به سال‌های قبل بارندگی بیشتری را در کشور خواهیم داشت و در زمستان بارندگی‌ها نسبت به شرایط نرمال پایین‌تر خواهد بود.

وی یادآور شد: هر سال قبل از شروع پائیز دستورالعملی را به استانداری‌ها و مدیران بحران اعلام می‌کنیم که آمادگی نسبی را نسبت به سیلاب داشته باشند. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: معاونت عمرانی وزارت کشور هم دستورالعملی به شهرداران کل کشور ابلاغ می‌کند که آمادگی لازم را در صورت وقوع سیلاب داشته باشند و با توجه به سیلاب اوایل سال جاری حساسیت در این بخش زیاد شده است. 

نجار گفت:‌ در هفته اخیر نیز بارندگی‌هایی در اقصی نقاط کشور داشتیم که مشکل خاصی را به وجود نیاورده است.

وی افزود: همواره لایروبی انهار مسئولیت آن با شهرداری‌هاست البته مردم هم باید مراعات کنند و آشغال داخل نهر و جوی آب نریزند چرا که در هنگام بارندگی‌های شدید موجب آبگرفتگی در سطح معابر می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:‌از سوی دیگر وزارت نیرو هم در لایروبی رودخانه‌ها رویکرد جدیدی را دنبال می‌کند تا در بارندگی‌های احتمالی آینده مشکلی نداشته باشیم.

نجار یادآور شد: کشور حدود 17 سال خشکسالی داشته است که موجب بیابان‌زایی شده است و سفره‌های زیرزمینی در حال خالی شدن بود. با توجه به تغییرات اقلیمی و نوع بارندگی‌هایی که در کشور به وجود آمده قطعا مراتع سرسبزتر می‌شوند و سفره‌های زیرزمینی پر خواهد شد. ما نیز آمادگی این را داریم که در صورت وقوع بحران از خسارت‌های احتمالی پیشگیری کنیم.

وی بیان داشت: در صورتی که دستگاه‌های ذیربط به دستورالعمل‌ها در خصوص پیشگیری از بحران عمل نکنند بر اساس قانون با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در استان خوزستان و لرستان که در سیل اوایل سال دچار مشکلات زیادی شده بودند در این بارندگی‌های اخیر خسارت جدیدی به این دو استان وارد شده یا نه، گفت‌: در حال حاضر دیوار ساحلی پلدختر و چممهر در حال احداث است و باید هر چه سریع‌تر این دیوار ساحلی تکمیل شود. در بارندگی‌های اخیر مشکلی برای این دو استان ایجاد نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول