اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح جامع مالیاتی آماده است

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: تمام زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح جامع مالیاتی آماده است.

زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح جامع مالیاتی آماده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شریفی امشب در جلسه شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: به سازمان فرصت داده شده تا سه سال یعنی تا سال 97 بر اساس قانون قبلی عمل کند؛ اما در مالیات سال 98 موضوع علی الراس حذف می‎شود.

وی افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده نقد محوراست و 99 درصد مودیان پرداخت مالیات را قسط بندی می کنند؛ قبلا به 3 یا 4 قسط تقسیط می شد ولی در حال حاضر به 12 تا 15 قسط هم تقسیط می کنیم.

شریفی خاطرنشان ساخت: تا به امروز مودیان مالیاتی با سازمان امور مالیاتی همراه بوده اند و از خوش حساب‎ترین مودیان کشور حساب می شوند.

این مسوول تاکید کرد: سازمان و اداره امور مالیاتی همواره در کنار تولید بوده است و تا کنون و به همه بخشنامه‎ها و تکالیف خود مورد به مورد عمل کرده است.

در این جلسه رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به مناقشات اخیر خاورمیانه بویژه حوادث کشورهای عراق و لبنان متذکر شد: شرایط روز به روز بغرنج‎تر می‎شود و در این شرایط همدلی بین دولت و بخش خصوصی از ضروریات است.

یونس ژائله با اشاره به اجرای بخشنامه قوه قضائیه در خصوص همکاری دادستان‎های عمومی و انقلاب با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جهت حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی افزود: بعد از 20 سال رئیس قوه قضائیه در استان حضور یافتند امید است بسیاری از مشکلات قضائی استان حل و امید جدیدی در فعالان بخش خصوصی ایجاد شود.

لازم به ذکر است بررسی مشکلات استرداد مالیات بر ارزش افزوده پس از بازگشت ارز حاصل از صادرات، مراتب اعتراض به ابهامات ایجاد شده در خصوص بند (ث) ماده 132، اجرای تبصره 2 ماده 272 و بند 3 ماده 97 قانون مالیات‎های مستقیم، از جمله موارد مطرح شده در جلسه امروز شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی بود.

انتهای پیام/60026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول